اعضای«انجمن حسابداران رسمی آمریکا» (AICPA) و «انجمن حسابداران مدیریت خبره» (CIMA) در حمایت از طرح پیشنهادی مبنی بر ایجاد یک انجمن جدید بین‎المللی حسابداری که فعالیت این دو انجمن را تلفیق خواهد کرد و نماینده کل حرفه حسابداری به شمار خواهد آمد، و در عین حال، حقوق اعضای هر دو انجمن را محفوظ می‎دارد، رأی قاطع دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از ماهنامه «حسابدار»، براساس نتایج رای‎گیری انجام‎شده برای ایجاد این انجمن بین المللی جدید متشکل از اعضای دو انجمن حرفه ای AICPA و CIMA، 86.5 درصد از اعضای AICPA و 89.7 درصد از اعضای CIMA به این طرح رای موافق دادند.

 

مطابق اطلاعیه صادره از سویAICPA ،در نتیجه این اقدام، این انجمن‎ها می‎توانند قدرت حمایتی خود را تقویت کنند، اقدامات‎شان در راستای افزایش قابلیت استخدام اعضاء را شتاب ببخشند، و برای افزایش کیفیت و صلاحیت حسابداران منابع بیشتری فراهم کنند.

 

اعضای AICPA و CIMA همچنان تمام مزایای فعلی به اضافه محاسن عضویت خودکار در انجمن جدید را که به پرداخت حق عضویت اضافی نیاز ندارد، دریافت خواهند کرد. AICPA همچنان به تعهدش در ارتقاء و رشد اعتبار حسابداران رسمی،صیانت از این اعتبار و بهبود خدمات حسابرسی، مالیاتی و سایر خدمات اصلی پایبند خواهد بود.

 

منبع اصلی:

AICPA and CIMA members approve ballot initiatives by wide measure, Journal of Accountancy, June 18, 2016

شماران