به اعتقاد کارشناسان، معاملات گواهی سپرده سکه در بورس کالای ایران که در حکم همان معاملات نقدی سکه طلا در بستری امن، شفاف و آنلاین است، می تواند اطمینان خاطر کامل معامله گران سکه را در پی داشته باشد و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانیهای مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی دیگر، معامله این اوراق بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد؛ و همچنین، نگرانی های مربوط به جعلی و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع می‎کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از بورس کالای ایران، نگاهی به معاملات دیروز (چهارشنبه) گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که در پی داد و ستد 105 سکه در هفت نوبت معاملاتی در بورس کالای ایران، ارزش این معاملات به یک میلیارد و 175 میلیون ریال رسید که نسبت به روز گذشته رشد 45 درصدی داشت.

 

همچنین نگاهی به آمار معاملات دیروز نشان می دهد آخرین قیمت سکه در قالب گواهی سپرده، حدود یک میلیون و 119 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین در صف خرید بورس کالای ایران پیشنهاد متقاضییان سکه یک میلیون و 115 هزار تومان و پیشنهاد فروش نیز یک میلیون و 119 هزار و 500 تومان بود.

 

لازم به ذکر است، بورس کالای ایران پس از راهاندازی معاملات گواهی سپرده سکه طلا در اسفند ماه سال گذشته، موفق شد از یک ماه قبل (22 تیرماه) با همکاری شرکت خدمات فن آوری بورس و شرکت های نرم افزاری امکان معاملات برخط این کالا را نیز همانند معاملات برخط سهم برای فعالان بازار و معامله گران فراهم کند. امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معاملهگران سهام یکی از جذابیتهای معاملات گواهی سکه در بورس کالای ایران است. به طوری که سرمایهگذاران میتوانند پرتفوی سکه و سهام خود را در کنار هم مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

شماران