مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در جوابیه‎ ارسالی به خبرآنلاین از قول معاون مالیات بر ارزش افزوده این سازمان اعلام کرد:از این پس امکان ثبت درخواست گواهینامه و همچنین صدور آن در سامانه مالیات بر ارزش افزوده از یک ماه قبل از پایان مهلت انقضا امکان پذیر است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از خبرآنلاین، در پی انتشار نظرات خوانندگان این خبرگزاری مبنی بر وجود مشکل عدم تمدید گواهینامه‎های مالیات بر ارزش افزوده، اداره کل روابط عمومی و فرهنگسازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور جوابیه‎ای به شرح زیر به این خبرگزاری ارسال کرد:

 

مدیرمسئول محترم خبرگزاری خبرآنلاین

با سلام احترام

نظر به طرح سوال مردمی در آن رسانه در خصوص «صدور گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده» مورخ 1395.4.14، بدین وسیله به اطلاع میرساند مشکل مطروحه به معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور انعکاس یافت و این معاونت پس از انجام بررسیهای لازم و وارد دانستن ایراد مطرح شده، به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و تسهیل امور آنان نسبت به رفع مشکل اقدام نمودند.

بر این اساس پاسخ معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور به شرح زیر می باشد: «از این پس امکان ثبت درخواست گواهینامه و همچنین صدور آن در سامانه مالیات بر ارزش افزوده از یک ماه قبل از پایان مهلت انقضا امکان پذیر است.»

غلامرضا قبـله ای

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی

 

 

گلایه‎های مودیان مالیات بر ارزش افزوده

گفتنی است، تعدادی از مخاطبان خبرگزاری خبرآنلاین در بخش «مشکلات مردم» این خبرگزاری از عدم تمدید گواهینامه‎های مالیات بر ارزش افزوده گلایه کرده بودند. یکی از مخاطبان به نام احمد در این باره نوشته بود: با سلام؛ اداره ارزش افزوده دارایی پاسخگو نیست اعتبار گواهی ارزش افزوده ما ۲۰ خرداد به اتمام رسیده و اداره دارایی تا قبل از اتمام اعتبار درخواست تمدید نمی پذیرد و بعد از پایان آن از ۲۰ خرداد اقدام کردیم میگویند که سیکل صدور و پست حدود ۱ ماه طول میکشد. حالا تکلیف ما که گواهی معتبر نداریم و خریدار وجه ارزش افزوده را به همین دلیل پرداخت نمیکنه چیه؟ بعد دارایی میاد ما رو جریمه میکنه تو را به خدا این چه وضعیه؟ لطفا به گوش مسئولان برسانید. جواب ما را که نمیدهند.

 

مخاطب دیگری نیز این طور گلایه کرده بود: اداره دارایی مالیات بر ارزش افزوده غرب تهران برای تمدید گواهی بسیار کند عمل میکند. بیش از ۲ ماه برای یک تمدید ساده مردم را سرگردان میکنند. اصلا” فکر ما نیستند. عمدا” در صدور و تمدید کوتاهی میکنند تا جریمه بگیرند. آخه این چه وضعیه؟ دهها بار به صورت اینترنتی درخواست دادیم دهها بار مراجعه حضوری داشتیم هر روز یکی مرخصی هست تو را به خدا مسئولین با این کارمندهای بی مسئولیت برخورد کنند. ببینید چقدر درخواست اونجا روی هم انباشته شده اصلا” انگار اداره ارزش افزوده غرب تهران مسئول نداره. طوری برخورد میکنند که انگار ما رعیت اونها هستیم. به گوش مسئولین برسونید لطفا”

شماران