علی طیب‎نیا وزیر اقتصاد، ولی‎الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، و سیدکامل تقوی‎نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پیام‎های جداگانه‎ای فرارسیدن هفدهم مردادماه، «روز خبرنگار»، را به اهالی رسانه تبریک گفتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، متن کامل پیام‎های جداگانه وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت فرارسیدن هفدهم مردادماه، «روز خبرنگار» به شرح زیر است:

 

پیام علی طیبنیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی

 

شما با جوهر جان خویش مشق حقیقت می کنید

هفدهم مرداد ماه که به یاد شهادت مظلومانه محمود صارمی، برای یادآوری مجاهدت انسان های حقیقت طلب و تلاش های خستگی ناپذیر آنان در انعکاس واقعگرایانه و هوشمندانه رویدادها، در عین امانتداری، مسئولیت پذیری، تعهد و دلسوزی روز خبرنگار نامیده شده است، بهانه ای نیکو برای قدر شناسی و تشکر از تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و اصحاب رسانه است.

اینجانب فارغ از همه تکلف ها و تعارف ها باور قلبی دارم که شما از ارکان اساسی رشد و تعالی جامعه هستید که خاضعانه و بی ادعا با جوهرجان خویش همچون دیده بانی راستین ضمن آنکه افکار عمومی را نمایندگی می کنید در امر آگاهی بخشی، ارتقاء شفافیت و صیانت از حقوق شهروندی مشق حقیقت می کنید. بی تردید اگر همراهی و یاری شما نبود موفقیت ها و پیشرفت ها درعرصه اقتصادی بویژه اقتصاد مقاومتی که پیش نیاز آن همدلی و وحدت ملی است نمود عینی نمی یافت

اینجانب این روز بزرگ و فرخنده را به همه فعالین رسانه ای صمیمانه تبریک گفته و از خداوند متعال برای یکایکتان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

 

 

پیام ولیالله سیف، رییس کل بانک مرکزی

 

باسمه تعالی

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یسْطُرُون

زندگی انسان امروز بیش از هر زمان دیگری متاثر از اهتمام فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی است؛ آنان که با قلم متعهد خود، رسالت خویش را آگاهی بخشی به جامعه می دانند و سرلوحۀ فعالیتشان، بیان حقیقت و پاسداشت و اعتلای این مرز و بوم است.

شما مجاهدین عرصه رسانه از طریق "اطلاعات دقیق و وثیق همسو با وجدان اخلاقی و شرافت حرفه‌ای" به ارائه تصویرعینی از واقعیت تلاش می‌کنید و یاریگر ما در رسیدن به اهداف مثبت و بهبود وضعیت اقتصاد کشور هستید و با نقدهای منصفانه و کارشناسانه، نقاط قوت و ضعف را یادآور می‌شوید.

اکنون در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» این نیاز بیش از پیش احساس می‌شود كه علاوه بر توجه به دستاوردهای اقتصادی و حركت هدفمند در حوزه پولی و بانكی، دستاوردهای اجرایی شدن برجام به صورت شفاف و همراه با الزامات آن به آحاد جامعه اطلاع رسانی شود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار، روز بزرگداشت مقام انسان های آزاده ای را که برای دستیابی به حقیقت، مجاهدت می‌کنند تبریک می گوید و برای تمام دست‌اندرکاران حوزه رسانه و اطلاع رسانی کشور آرزوی سلامتی و بهروزی دارد.

امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال و تلاش و همراهی شما روزنامه نگاران صاحب اندیشه و قلم و پاسداران حقیقت، نظاره‌گر شکوفایی اقتصاد وطن عزیزمان باشیم.

 

 

پیام سیدکامل تقوینژاد، رئیس کلرئيس کل سازمان امور مالياتي کشور

 

17 مردادماه، مصادف با «روز خبرنگار» يادآور وجدان‌هاي بيدار و ذهن‌هاي آگاه و جستجوگري است که در شرايط مختلف حقيقت را در معرض ديد و قضاوت عموم قرار داده و در جهت تنوير افکار عمومي و هدايت و آموزش جامعه گام‌هاي خطيري بر مي‌دارند. بي ترديد امروز نقش و جايگاه رفيع و بي مانند رسانه‌هاي جمعي در ارتقاي ظرفيت فکري جامعه و آگاهي‌هاي اجتماعي، اطلاع رساني بهنگام، صحيح و بي طرفانه و نهايتاً رشد و توسعه همه جانبه جوامع بر کسي پوشيده نيست. نقش اصحاب رسانه در شکل گيري فضايي مبتني بر آگاهي و دانايي در جامعه از مهمترين ضرورت‌ها است و با توجه به رشد و توسعه روز افزون رسانه‌هاي جمعي و گسترش عرصه‌هاي مجازي، بدون شک فعالان اين حوزه مي‌توانند تأثير بسزايي به ويژه در رشد و تعالي فکري جامعه داشته باشند. با گراميداشت ياد و خاطره شهداي عرصه قلم، فرا رسيدن «روز خبرنگار» را به عموم خبرنگاران کشور، فعالان حوزه قلم و جهادگران عرصه رسانه تبريک عرض نموده، اميدوارم با حمايت‌هاي هميشگي خبرنگاران پرتلاش کشور، مسير پيشرفت و توسعه اقتصادي کشور با تکيه بر درآمدهاي پايدار مالياتي، بيش از پيش هموار گردد.

 

شماران