«شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران» (ایبنا – IBENA) که به همت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی راه اندازی شده است، به نشانیwww.ibena.ir  در دسترس علاقه‎مندان است. در آیین رونمایی از این شبکه خبری، که امروز (شنبه) در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار (هفدهم مردادماه) برگزار شد؛ مدیران عامل بانکهای دولتی و خصوصی، جمعی از فعالان رسانه و نمایندگان روابط عمومی بانکها حضور داشتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از ایرنا، این پایگاه خبری قرار است حوزههایی چون بورس و بیمه، بانکداری الکترونیک و بانکداری بین الملل را پوشش دهد.

علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان مدیرمسئول این پایگاه خبری درباره ضرورت تاسیس این رسانه جدید گفت: روزانه نزدیک به 100 میلیون تراکنش در نظام بانکی انجام می شود که بیش از جمعیت کشور است و نشان می دهد که مردم هر روز با این نظام سر و کار دارند.

وی یادآور شد: ارتباط خرد و کلان عامه مردم با نظام بانکی و نیز ابعاد اجتماعی و اقتصادی آن ضرورت اطلاع رسانی درست از نظام بانکی را بیش از پیش کرده بود.

دیواندری درباره اهداف تاسیس این شبکه خبری اظهار داشت: پیش از این نیز شاهد تاسیس پایگاه های خبری در سایر دستگاه های اجرایی بودیم که می توان به فعالیت شانا در صنعت نفت، شادا در حوزه وزارت اقتصاد، سنا در حوزه بورس و شاتا در حوزه وزارت صنعت اشاره کرد.

دیواندری هدف از راه اندازی ایبنا را کمک به رسانه ها در زمینه تولید اطلاعات به صورت حرفه ای دانست و اظهار داشت: این شبکه به دنبال رقابت با دیگر رسانه ها نیست بلکه مرجعی برای بهره برداری اطلاعات خواهد بود.

مدیر مسئول ایبنا اظهار داشت: ایجاد رسانه مرجع و ارائه مطالب تحلیلی و خبری و ایجاد اتحاد و انسجام بین حوزه های اطلاع رسانی بانکی و اقتصادی از دیگر اهداف این شبکه خبری است.

دیواندری خاطرنشان کرد: یکی از بخش های این پایگاه خبری، ویدئوها و انیمیشن های حساب و کتاب است که با رویکرد اقتصادی از حدود یک سال پیش تولید شده اند و اکنون در این پایگاه در دسترس عموم قرار می گیرند.

وی، اختصاص صفحه ویژه به بانک ها برای انتشار اخبار خود و راه اندازی کانال در شبکه های اجتماعی را از دیگر مزایای این پایگاه خبری عنوان کرد.

 

ایبنا مکمل رسانهها خواهد بود

«پیمان قربانی» معاون اقتصادی بانک مرکزی نیز در این آیین، با تاکید بر اینکه اینبا جایگزین خبرگزاری ها نیست بلکه مکمل آنها در حوزه اقتصادی و بانکی است، اظهار داشت: انتظار داریم همه خبرگزاری ها و این خبرگزاری بتوانند تحلیل دقیق و سازنده در این حوزه ارایه دهند.

وی با اعلام حمایت بانک مرکزی از خبرگزاری ها و ارایه تحلیل های درست از سوی آنها، از مدیران عامل بانک ها خواست فعال باشند زیرا امروز نظام بانکی بیش از هر زمانی نیازمند تحلیل و نقد سازنده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به سرعت تحولات نظام بانکی در 15 سال گذشته تاکنون، اظهار داشت: نظام بانکی ما با وجود 35 بانک و موسسه اعتباری، بیش از 21 هزار و 300 شعبه و 220 هزار کارمند و جایگاه ویژه آن در اقتصاد مقاومتی نیازمند تجدید ساختار است که گام نخست آن اصلاح نظام مالی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال های آینده باید تحولات نظام بانکی را پشت سر بگذاریم که در این زمینه، وجود شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران برای خبررسانی درست به جامعه ضروری بود تا مردم را با این اصلاحات همراه کنیم.

وی با دعوت از بانکها برای همکاری فعال با این شبکه بانکی، گفت: رسالت ایبنا نقد سازنده و به دور از حاشیه است تا اختبار دقیق و به به موقع در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

شماران