در جلسه روز گذشته (سه‎شنبه) شورای عالی بورس و اوراق بهادار، ضمن پذیرش استعفای محمد فطانت، به اتفاق آراء شاپور محمدی به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی بازار سرمایه ایران، به نقل از شادا، عصر دیروز (سه شنبه) شورای عالی بورس و اوراق بهادار با حضور اعضاء و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل جلسه داد. در این جلسه ضمن معرفی آقایان موسویان، طالبی، سعدی و محسنی به عنوان اعضای جدید این شورای عالی از زحمات آقایان پورابراهیمی، زالی، مقدسیان و خانم فقیه نصیری به عنوان اعضای سابق که دوره عضویت شان به پایان رسید تقدیر شد.

 

مطابق این گزارش، شورای عالی بورس و اوراق بهادار با استعفای محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار پس از استماع توضیحات وی به دلیل عارضه قلبی و عدم قبول مسئولیت برای دورههای آتی موافقت کرد، و ضمن تشکر از خدمات و زحمات ارزنده وی در دوران تصدی این مسئولیت برای ایشان آرزوی سلامتی کرد.

 

در ادامه این جلسه، شاپور محمدی به عنوان گزینه پیشنهادی هیئت مدیره جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، به‎عنوان گزینه نهایی ریاست این سازمان به شورا معرفی و به اتفاق آرا از سوی اعضای شورا به عنوان رییس جدید سازمان  بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.

 

مطابق این گزارش، محمد فطانت که طی ماههای اخیر چند بار استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد کرده بود هم اکنون با حکم طیب نیا به عنوان مشاور وی منصوب شده است. همچنین لازم به توضیح است، اعضای جدید هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار شامل آقایان محمدی، امیری، فلاح پور، سعیدی و عراقچی توسط شورای عالی بورس و اوراق بهادار منصوب شدند.

 

شماران