هیئت عالی رتبه اعزامی از دیوان محاسبات پاکستان به سرپرستی رعنا اسد امین رئیس دیوان محاسبات این کشور و دبیرکل سازمان موسسات عالی حسابرسی کشورهای عضو اکو (اکوسای) با رئیس کل دیوان محاسبات کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین المللديوان محاسبات کشور، رحیمی در این دیدار ضمن خوشآمدگویی گرم به هیات اعزامی از دیوان محاسبات پاکستان، روابط دو دیوان را در سنوات گذشته در سطح دوجانبه و چندجانبه خوب و موثر ارزیابی کرد و از این که تفاهمنامه همکاری مشترک بین دو سازمان نهایی شده است ابراز خوشنودی کرد.

 

رحیمی در ادامه این جلسه توضیحاتی در خصوص سیاست ها و اقدامات دیوان محاسبات کشور در زمینههای پیشگیری از وقوع تخلفات، تعامل موثر با مجلس شورای اسلامی و سازمان های مورد رسیدگی، حسابرسی زیست محیطی و آموزش مدیران دستگاه های اجرایی ارائه کرد.

 

رعنا اسد امین رئیس دیوان محاسبات پاکستان و دبیرکل سازمان موسسات عالی حسابرسی کشورهای عضو اکو (اکوسای) نیز ضمن تحسین نظام رسیدگی و نظارت در دیوان محاسبات ایران توضیحاتی در خصوص تشکیلات حسابداری و حسابرسی در پاکستان که تواماً زیر نظر دیوان محاسبات این کشور است و چگونگی ارتباط دیوان با نهادهای ریاست جمهوری، نخست وزیری و کمیسیون حسابهای دولتی پارلمان آن کشور و همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری از وقوع تخلفات و مبارزه با فساد مالی ارائه کرد.

 

در ادامه این جلسه رئیسان دو دیوان ضمن حضور در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاریهای فنی و آموزشی، این یاداشت تفاهم را امضا کردند.هدف از امضای یادداشت تفاهم مذکور توسعه همکاری در زمینه موضوعات مختلف حسابرسی دولتی و فعالیتهای آموزشی اعلام شده است.

 

رئیسان دو دیوان پس از امضای این سند ضمن ابراز خوشنودی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دیوان که زمینه توسعه همکاریهای دو جانبه را فراهم خواهد کرد؛ اظهار امیدواری کردند که روابط دو سازمان با امضای این یادداشت تفاهم وارد مرحله جدیدی شود.

 

ریاست دیوان محاسبات پاکستان همچنین تصریح کرد، تفاهم نامه حاضر یکی از قوی ترین تفاهم نامه هایی است که دیوان محاسبات پاکستان با سایر کشورها امضا کرده است. وی قوی مساعد داد که از تمام توان خود برای اجرایی شدن کلیه مفاد این تفاهم نامه استفاده کند.

 

ایشان در ادامه پیشنهاد کرد تا حسابرسان دو دیوان در اجرای یادداشت تفاهم مذکور پروژههای مشترک حسابرسی را در موضوعات مورد علاقه دو کشور به ویژه موضوعات مبتلابه در مرزهای مشترک دو کشور و همچنین حسابرسی مشترک پروژههای مشترک ایران و پاکستان در زمینه گاز و برق را تعریف و اجرا کنند.

 

طرفین همچنین در خصوص تبادل هیاتهای حسابرسی در سطوح کارشناسی و عالی رتبه تبادل نظر کردند. ریاست دیوان محاسبات پاکستان ضمن تحسین اقدامات انجام شده در زمینه حسابرسی فناوری اطلاعات و سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات کشور پیشنهاد کرد تا هیاتهایی از دو کشور برای استفاده از تجربیات ایران تبادل شود. هر دو پیشنهاد مطرح شده مورد استقبال رحیمی رئیس کل دیوان محاسبات کشور قرار گرفت.

 

شماران