رئیس پلیس استان البرز از دستگیری اعضای باند جاعلان میلیاردی اسناد ومدارک دانشگاهی مراکز آموزشی سرتاسر کشور در شهر کرج خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از ایرنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، افزود: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اقدام فردی در جعل اسناد ومدارک دانشگاهی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی این استان قرارگرفت.

 

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات فنی پلیسی نظارت و بررسی سوابق وفعالیت های صورت گرفته درامر جعل و کلاهبرداری ازسوی متهم، شناسایی همدستان و مخفیگاه آن ها مورد پیگیری قرارگرفت و مشخص شد که متهم دارای چهارفقره سابقه کیفری در خصوص جعل اسناد است و با همدستی یک نفر دیگر اقدام به تهیه اسناد جعلی در داخل کارگاهی درکرج می کند.

 

وی گفت: درپی تحقیقات تکمیلی ماموران و انجام کاراطلاعاتی نامحسوس درنهایت محل کارگاه متهم شناسایی و باهماهنگی مراجع قضایی اطراف منطقه مورد نظرتحت محاصره ماموران گرفت و دریک عملیات غافلگیرانه متهم را در 23تیرماه درکارگاهش دستگیر کردند.

 

کامرانی صالح خاطر نشان کرد: در بازرسی از کارگاه مذکور مقادیر زیادی اسناد و مدارک ومهرهای جعلی، 30 هزار برگ گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه، حدود 2 هزاربرگ گواهینامه موقت پایان تحصیلات دانشگاهی به نام افراد مختلف، مدارک شناسایی جعلی، گواهینامه مجوز حمل سلاح، مهرهای جعلی وزارت خانه های مختلف، مهرهای مدارس و مراکزعلمی و دانشگاهی استان های البرز و تهران و همچنین مهرهای مختلف دانشگاه آزاد واحدهای استان های سراسر کشور کشف شد.

 

وی گفت: با دستگیری متهم و اعترافاتش مشخص شد که با همدستی فرد دیگری در قبال دریافت مبلغ هفت میلیون تا هشت میلیون ریال برای متقاضیان درخواست گواهینامه پایان دوره تحصیلی و دانشگاهی می کرد.

 

کامرانی صالح خاطرنشان کرد: افراد از طریق دوستان به وی معرفی می شدند، مدارک جعلی تهیه و تحویل می دادند و با این شیوه اقدام به میلیاردها ریال کلاهبرداری کرده اند.

شماران