سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد، به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، به منظور ترویج فرهنگ تکریم و ارج گذاری به مقام ارزشمند بازنشستگان، همسران بازمانده، و از کارافتادگان کلی نمونه، به عنوان اسوههای صبر و استقامت و خردورزی در جمع خانواده و جامعه، نسبت به انتخاب و تجلیل از این عزیزان در سال 1395 اقدام کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، تمامی بازنشستگان و مستمری‎بگیران تامین اجتماعی می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر «فرم فراخوان انتخاب بازنشسته نمونه (همکار- غیرهمکار) سازمان تامین اجتماعی» را مطالعه یا به شعب این سازمان و دفاتر کانون‎های بازنشستگی در سرتاسر کشور مراجعه کنند و درصورت دارا بودن شرایط تا 16 مرداد 1395 در این طرح عمومی ثبت نام کنند.

 

 

معیارهای انتخاب مستمریبگیران و همکاران بازنشسته نمونه در سال 1395

 

مطابق فرم فراخوان فوق، معیارهای انتخاب مستمری‎بگیران و همکاران بازنشسته نمونه در سال 1395 به شرح زیر اعلام شده است:

 

1- داشتن سابقه پرداخت حق بیمه قطعی و واقعی (بین 10 تا 20 سال سابقه هر سال 5/0 امتیاز – بین 20 تا 30 سال سابقه  هر سال 1 امتیاز- 31 تا 35 سال سابقه هر سال 1 امتیاز) – برای کارگران بازنشسته

1-2- داشتن سابقه پرداخت حق بیمه قطعی و واقعی ، بیش از بیست سال بدون احتساب هرگونه سابقه ارفاقی مندرج در قانون برای همکاران بازنشسته (هرسال دو امتیاز و حداکثر 22 امتیاز)

 

2- تدریس در مراکز رسمی آموزشی (مرکز آموزش عالی ، وزارت کار، ...) در زمینه های مختلف در دوران بازنشستگی با ارائه گواهینامه معتبر

 

3- پیشرفتهای تحصیلی دانشگاهی در دوران بازنشستگی (فوق دیپلم 5 امتیاز- لیسانس 10 امتیاز- فوق لیسانس 15 امتیاز- دکتری 20 امتیاز)

 

4- موفقیت در رقابت‎های فرهنگی، علمی، ورزشی و خلق ارزش‎های دینی واخلاقی در سطوح مختلف با تائید مراجع ذیصلاح در دوران بازنشستگی (شهرستانی3 امتیاز – استانی  6 امتیاز- کشوری 12 امتیاز)

 

5- خلق آثار فرهنگی، هنری و علمی یا انجام پژوهش های علمی و کاربردی در دوران بازنشستگی با ارائه مدارک معتبر و تایید کمیته مستقر در استان

 

6- تربیت  فرزندان شایسته به ترتیب ذیل:

الف- داشتن مدارک دانشگاهی:

فوق دیپلم2 امتیاز – لیسانس3 امتیاز- فوق لیسانس4 امتیاز – دکتری 5 امتیاز.

ب- موفقیت در رقابتهای ورزشی، علمی و هنری یا خلق آثار فرهنگی و هنری، علمی به ترتیب اولویت (مقامهای جهانی 5 امتیاز – قاره ای 4 امتیاز- کشوری 3 امتیاز-  استانی 2 امتیاز- شهرستانی 1 امتیاز)

 

7- ارائه پیشنهادها یا خدمات مبتنی بر تجربیات موثر به دستگاههای اداری و اجرایی کشور در دوران بازنشستگی   که ضمن تائید بالاترین مرجع دستگاه مربوطه در سطح شهرستان، استان و کشور اجرایی نیز گردیده باشد.

 

8- ارائه پیشنهادهای موثر در بهبود کیفیت ارائه خدمات به کلیه مخاطبین سازمان در مراکز تامین اجتماعی کشور که ضمن تائید مدیریت اداره کل استان به مرحله عملیاتی و اجرایی نیز رسیده باشد.

 

9- ارائه پیشنهادهای موثر در رفع چالشهای سازمان تامین اجتماعی که ضمن تائید کمیته استانی به مرحله عملیاتی و اجرایی نیز رسیده باشد.

 

10- کارآفرینی و ایجاد اشتغال در دوران بازنشستگی در جامعه

تبصره : در صورت کارآفرینی می بایست   حق بیمه های افراد شاغل در کارگاه به شعب تامین اجتماعی پرداخت و مورد تائید کمیته استانی قرار گرفته باشد.

 

11- مشارکت در امور عام المنفعه و خیریه

 

بازنشستگان ایثارگر (رزمنده، جانباز، آزاده) علاوه بر امتیازات شاخص‎های اعلام شده از10 امتیاز مربوط به ایثارگری نیز برخوردار خواهند شد. بدیهی است،‌ سابقه ایثارگری با ارائه مدارک مستند قابل قبول خواهد بود.

 

در صورت کسب شرایط مساوی میان دو نفر، اولویت انتخاب با فردی است که در سال یا سال‎های گذشته به عنوان نمونه انتخاب نشده باشد.

 

 

معیارهای انتخاب از کارافتاده کلی نمونه در سال 1395

 

1- داشتن سابقه پرداخت حق بیمه قطعی و واقعی به ازای هر سال 1 امتیاز (حداکثر 20 امتیاز، در صورت داشتن بیش از 20 سال سابقه به ازای هر سال یک امتیاز اضافه)

 

2- موفقیت در رقابتهای فرهنگی، علمی و ورزشی در سطوح مختلف با تائید مراجع ذیصلاح در دوران ازکارافتادگی (شهرستانی 3 امتیاز – استانی  6 امتیاز - کشوری 12 امتیاز)

 

3- خلق آثار فرهنگی، هنری و علمی یا انجام پژوهش‎های علمی و کاربردی در دوران ازکارافتادگی با ارائه مدارک معتبر و تایید کمیته استانی

 

4-  اخذ مدرک تحصیلی به ترتیب اولویت:

فوق دیپلم 5 امتیاز- لیسانس 10 امتیاز- فوق لیسانس 15 امتیاز- دکتری 20 امتیاز

 

5- تربیت  فرزندان شایسته:

الف- داشتن مدارک دانشگاهی: فوق دیپلم2 امتیاز – لیسانس 3 امتیاز- فوق لیسانس 4 امتیاز – دکتری    5 امتیاز

ب- موفقیت در رقابتهای ورزشی، علمی و هنری یا خلق آثار فرهنگی و هنری، علمی به ترتیب اولویت: مقامهای جهانی 9 امتیاز –  قاره ای 7 امتیاز- کشوری 5 امتیاز- استانی 3 امتیاز- شهرستانی 1 امتیاز

ج- خلق آثار فرهنگی، هنری و علمی با ارائه تائیدیه مراجع ذیصلاح هر مورد 3 امتیاز)

 

6- ارائه پیشنهادها یا خدمات موثر به دستگاههای اداری و اجرایی کشور در دوران ازکارافتادگی که ضمن تائید بالاترین مرجع دستگاه مربوطه در سطح شهرستان، استان و کشور اجرایی نیز گردیده باشد.

 

7- ارائه پیشنهادهای موثر در بهبود کیفیت ارائه خدمات به کلیه مخاطبین سازمان در مراکز تامین اجتماعی کشور که ضمن تائید کمیته استانی  به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده باشد.

 

8- کارآفرینی و ایجاد اشتغال در دوران ازکارافتادگی  در جامعه

تبصره : در صورت کار آفرینی می بایست حق بیمه های افراد شاغل  در کارگاه به شعب تامین اجتماعی پرداخت و مورد تائید کمیته استانی قرار گرفته باشد.

 

9- مشارکت فعال در امور خیریه وعام المنفعه

 

ازکارافتاده ایثارگر (رزمنده، جانباز، آزاده)علاوه بر امتیازات شاخص‎های اعلام شده از10 امتیاز مربوط به ایثارگری نیز برخوردار خواهند شد. بدیهی است، سابقه ایثارگری با ارائه مدارک مستند قابل قبول خواهد بود.

 

در صورت کسب شرایط مساوی میان دو نفر،  اولویت انتخاب با فردی است که در سال یا سال‎های گذشته به عنوان نمونه انتخاب نشده است.

 

 

معیارهای انتخاب همسران بازمانده نمونه در سال 1395

 

1-  سابقه پرداخت حق بیمه ، توسط متوفی بیش از ده سال (هرسال نیم امتیاز)-بیش از 20 سال (هر سال 1 امتیاز)

 

2- موفقیت تحصیلی دانشگاهی همسر بازمانده پس از برقراری مستمری که امتیازات مربوطه در مقاطع فوق دیپلم ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 5- 10 – 15- 20 خواهد بود .

 

3- فرزندان تحت تکفل (به ازای هر نفر 5/2 امتیاز و حداکثر 4 نفر ) ارسال رونوشت صفحه دوم شناسنامه برای فرزندان اناث و ذکور و همچنین ارسال گواهی تحصیلی برای فرزندان ذکور الزامی است .

 

4- تحصیلات دانشگاهی فرزندان تحت تکفل بازمانده پس از فوت بیمه شده و یا مستمری بگیر اصلی که امتیازات مربوطه از  فوق دیپلم و بالاتر به ترتیب فوق دیپلم 1 امتیاز ، کارشناسی 4 امتیاز ، کارشناسی ارشد 7 امتیاز و دکتری 10 امتیاز خواهد بود.

 

5- موفقیت فرزندان در رقابت های فرهنگی ، علمی و ورزشی ( پس از فوت بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی)در سطوح مختلف امتیازات به ترتیب جهانی (20 امتیاز) قاره ای(18 امتیاز) کشوری (16 امتیاز) استانی (14 امتیاز) و شهرستانی (12 امتیاز)

 

6- داشتن آثار فرهنگی ، علمی و هنری و یا انجام پژوهش های علمی و کاربردی(توسط همسر) با ارائه مدارک معتبر و تایید کمیته استانی ( پس از فوت بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی )

 

7- خلق اثار فرهنگی ، علمی و هنری توسط فرزندان با ارائه مدارک معتبر و تاییدیه کمیته استانی حداکثر 3 فرزند هر فرزند   5 امتیاز(پس از فوت بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی)

 

8- تحت تکفل و در قید حیات بودن پدر و مادر متوفی(بدیهی است موضوع تحت تکفل بودن والدین باید مستند به مدارک مثبته و در زمان حیات بیمه شده متوفی انجام پذیرفته باشد)

 

9- مشارکت در امور عام المنفعه و امور خیریه

 

بازمانده ایثارگرعلاوه بر امتیازات شاخص‎های اعلام شده از10 امتیاز مربوط به ایثارگری نیز برخوردار خواهند شد. بدیهی است، سابقه ایثارگری با ارائه مدارک مستند قابل قبول خواهد بود.

 

در صورت کسب شرایط مساوی میان دو نفر، اولویت انتخاب با فردی است که در سال یا سال‎های گذشته به عنوان نمونه انتخاب نشده است.

 

 

 

شماران