روز گذشته؛ رئیس ادارۀ آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام زمان آغاز ثبت نام داوطلبان شرکت در «بیست و هفتمین دوره آزمون‌های بازار سرمایه» تأکید کرد مهلت ثبت نام در این دوره از آزمون‌ها تا تاریخ 10 مرداد 1395 ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، حیدر فروغ نژاد، رئیس اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: با تصویب کمیتۀ گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، ثبت نام آزمون‌های قلم و کاغذی اصول بازار سرمایه، تحلیل‌گری بازار سرمایه، و معامله‌گری بازار سرمایه، از ساعت 24 یکشنبه 27 تیر 1395 آغاز شده است و تا پایان روز یکشنبه 10 مرداد 1395 ادامه خواهد داشت.

 

فروغ نژاد هم چنین اعلام کرد: در این دوره تنها سه آزمون اصول بازار سرمایه، تحلیل‌گری بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه به صورت قلم و کاغذی در روز جمعه، 5 شهریور 1395 در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، کرمانشاه، یزد و ساری برگزار خواهد شد.

 

وی با اعلام این خبر افزود: بر اساس پیشنهاد کمیتۀ گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه و تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تغییراتی در حد نصاب نمرات آزمون‌ها ایجاد شده که این تغییرات از آزمون‌های پیش رو اعمال خواهد شد.

 

فروغ نژاد تأکید کرد: با ایجاد این تغییرات، علاوه بر آزمون‌های قبلی، امکان برگزاری آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه نیز از نیمۀ دوم سال جاری به صورت الکترونیکی فراهم خواهد شد. آزمون‌های الکترونیکی به صورت دوره‌ای مشخص و در وبگاه اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بارگذاری شده است و داوطلبان می‌توانند به دلخواه تاریخ آزمون خود را انتخاب کنند. وی افزود: به دلیل تعداد زیاد متقاضیان، ممکن است محدودیت‌هایی برای شرکت در آزمون‌ها ایجاد شود که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی به موقع و افزایش تعداد برگزاری آزمون‌ها، این محدودیت‌ها به حداقل برسد.

 

تغییرات ایجاد شده به شرح زیر است:

 

1.تعداد سؤالات هر ماده از آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، 20 سؤال تعیین می‌شود.

2.حد نصاب قبولی هر ماده از آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، 35 درصد تعیین می‌شود.

3.حدنصاب قبولی میانگین کل نمرات مواد آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، 50 درصد تعیین می‌شود.

4.حد نصاب دروس مشروطین تک مادۀ آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، نصف حد نصاب هر ماده (17.5) خواهد بود، مشروط به اینکه داوطلب حدنصاب میانگین کل نمرات مواد آزمون را کسب کرده باشد.

5.مادۀ مقررات اصول بازار سرمایه و هم چنین مواد زبان انگلیسی و مقررات تحلیل‌گری بازار سرمایه نیز جزء مواد دارای شرایط مشروط تک ماده قرار می‌گیرد.

 

فروغ نژاد با بیان این که این تغییرات از آزمون‌های پیش رو اعمال خواهد شد و امکان تسری آن به آزمون‌های قبلی وجود ندارد، تأکید کرد داشتن هر دو شرط (اخذ نمرۀ کل و اخذ حد نصاب تمامی دروس) برای قبولی در آزمون الزامی است.

 

علاقه‎مندان می‎توانند برای آشنایی با سرفصل‌ها و همچنین برنامۀ زمان‌بندی آزمون‌های بازار سرمایه به وبگاه ادارۀ آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی http://reg.seo.ir  مراجعه کنند.

 


 

شماران