در این جشنواره بین‎المللی، 843 کاریکاتور از هنرمندان 57 کشور جهان توسط هیئت داوران متشکل از برنارد بوتون از فرانسه، اردوغان کارایل از آلمان، و جواد علیزاده، جمال رحمتی و علیرضا کریمی مقدم  از ایران داوری شدند؛ و سرانجام، اثر ولادیمیر ننشاف به عنوان کاریکاتور اول، اثر جلال پیر مزآباد به عنوان کاریکاتور دوم و اثر مهناز یزدانی به عنوان کاریکاتور سوم برگزیده شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، ایجاد تعامل سازنده بین هنرمندان و بازار سرمایه،  توجه ویژه به مدیریت و نظارت بر بازار سرمایه از نگاه هنرمندان کارتونیست، تشویق و ترغیب هنرمندان به تولید آثار فاخر در زمینه سرمایه گذاری در بازار سرمایه و ترویج فرهنگ سرمایه گذاری و تاثیرگذاری بر افکار عمومی بوسیله هنر کارتون از اهداف برگزاری جشنواره کاریکاتور بود.

 

برای ارسال آثار به این جشنواره 12 محور  شامل تامین نقدینگی توسط بورس ها، بین المللی شدن بورس، فرصت های سرمایه گذاری در بورس، ریسک پذیری و نوسان گیری در بورس، بازار بدهی در بورس، توسعه بازارهای صادراتی با مشارکت بورس های بین المللی، چالش های ورود بنگاه ‌های اقتصادی در بورس اوراق بهادار و فواید بورس برای سرمایه ‌گذاران در نظر گرفته شده بود.

 

843کاریکاتور از هنرمندان 57 کشور به دبیرخانه چهارمین نمایشگاه بین المللی کاریکاتور بورس ارسال شد که در نخستین مرحله داوری 350 اثر به مرحله بعدی رسید. 408 شرکت کننده از 57 کشور جهان آثار خود را به دبیرخانه نمایشگاه بین المللی کاریکاتور بورس ارسال کردند که از این تعداد 246 شرکت کننده متعلق به 22 شهر ایران و 162 شرکت کننده متعلق به کشورهای افغانستان، الجزیره، بلاروس، بلژیک، بوسنی هرزه گوین، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، قبرس، جمهوری چک، السالوادر، مصر، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هلند، مجارستان، هند، اندونزی و عراق بودند. در این نمایشگاه 228 شرکت کننده بزرگسال و 180 شرکت کننده کودک به ترتیب 663 و 180 اثر به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کردند.

 

آثار ارسال شده توسط برنارد بوتون از فرانسه، اردوغان کارایل از آلمان، جواد علیزاده، جمال رحمتی و علیرضا کریمی مقدم  داوری شد و اثر ولادیمیر ننشاف به عنوان کاریکاتور اول، اثر جلال پیر مزآباد به عنوان کاریکاتور دوم و اثر مهناز یزدانی به عنوان کاریکاتور سوم برگزیده شد.

 

به نفر اول این جشنواره 3000 یورو همراه یک تندیس، به نفر دوم 2000 یورو و به نفر سوم 1000 یورو اهدا شد.

 

یادآور می شود، نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت مالی خاورمیانه و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت مالی در جهان در روزهای 20 تا 23 تیر ماه سال جاری، توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و  با مشارکت سایر دست‌اندرکاران بازار سرمایه، بانک و بیمه کشور، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهـران برگزار شد. این نمایشگاه مهمترین و معتبرترین رویداد مالی کشور در حوزه بورس، بانک و بیمه محسوب می شود.

 

شماران