مدیرکل کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی از تأسیس کارگزاری‌های برون مرزی این سازمان در ١٢ کشور به منظور ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدعلی جنانی گفت: کارگزاری‌های رسمی برون‎مرزی سازمان تأمین اجتماعی در کشورهای چین، امارات، عراق، ترکیه، ایتالیا، انگلستان، عمان، روسیه، استرالیا، کانادا، سوئد و آمریکا پس از انجام مراحل قانونی و اخذ استعلام‌های لازم و انعقاد قرارداد، تأسیس می‌شود تا امکان توسعه خدمات تأمین اجتماعی به بیمه ایرانیان خارج از کشور فراهم شود.

 

وی همچنین توسعه فعالیت کارگزاری‌های تأمین اجتماعی در داخل کشور را از دیگر برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ١٦٨ کارگزاری در ٣٢ استان کشور فعال هستند و مقرر است در آینده نزدیک و با انعقاد قرارداد بین کارگزاران جدید و ادارات کل تامین اجتماعی استانها، کارگزاری‎های شعب ٢٠ تهران، عسلویه، ابهر، ٣ رشت و بوکان راه اندازی شوند.

 

جنانی با بیان این که تا پایان سال 1395 تعداد کارگزاری‎های رسمی تامین اجتماعی در داخل کشور به ٢٣٣ کارگزاری افزایش می‌یابد، اظهار داشت: به‎منظور ایجاد ٢٥ کارگزاری جدید در کشور، آزمون کارگزاری‎ها در نیمه اول سال جاری برگزار می‎شود و پذیرفته‎شدگان نهایی پس از انجام مصاحبه و طی دیگر تشریفات قانونی، نسبت به ایجاد کارگزاری در مناطق مشخص شده اقدام می‌کنند.

 

وی عملکرد کارگزاری‌ها را منجر به افزایش رضایتمندی مردم از خدمات تأمین اجتماعی و کاهش مراجعه به شعب ارزیابی کرد و گفت: درسال ١٣٩٤ مجموعاً ٤٠ میلیون بار مراجعه توسط کارگزاری‎های رسمی پاسخ داده شده است.

 


 

شماران