در حاشیه سومین روز نمایشگاه بین‎المللی بورس، بانک و بیمه با حضور پررنگ فعالان، مدیران و مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس اوراق بهادار تهران از ICMCبه عنوان «برند گواهینامههای حرفهای بازار اوراق بهادار ایران» رونمایی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از بایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، در آغاز این مراسم، علی سعیدی نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار فلسفه وجودی این برنامه را تقدیر از مجموعه فعالیتهای انجام شده در طول یک سال گذشته دانست و عنوان کرد: بدین ترتیب مشخص می شود که کدام نهاد مالی در زمینه فعالیتهای تخصصی خود فعالتر بوده است.

 

وی در ادامه افزود: امید است به این ترتیب مبنایی باشد برای حرکت پرشتاب تر در جهت توسعه بازاری بزرگ تر که به این ترتیب به مدد فعالیت این نهادها اهداف بازار سرمایه محقق شود.

 

وی در ادامه به دو موضوع در حال بررسی اشاره کرد و افزود: در حال راه اندازی باشگاهی برای برترین های گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه و همچنین امکان تمدید گواهینامه های مزبور برای دارندگان هستیم که امید است در سال جاری تحقق یابد.

 

سعیدی اهمیت این گواهینامه ها را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های نقشه استراتژیک سازمان بورس، ارتقای سواد مالی است که این امر از طریق ظرفیت سازی در بین نهادهای مالی ارائه دهنده خدمات به مردم امکان پذیر خواهد بود.

 

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس گواهینامه های حرفه ای را میزانی برای اعتبار سنجی مدیران در حفظ و حمایت از حقوق سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: برای تحقق این موضوع باید اطمینان از سواد کافی مدیران داشته باشیم که این امر تنها در سایه گواهینامه های مزبور تحقق می یابد.

 

 

توسعه بازار سرمایه با کمک افراد خلاق

 

در ادامه این مراسم محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نقش نهادهای مالی را مهمترین مسئله در توسعه بازار سرمایه دانست و اظهار کرد: تحقق توسعه بازار سرمایه در گرو ارتقای نهادی مالی است که باید در این راستا این نهادها با فعالیت بیشتر و اثرگذاری در بورس در نهایت به رشد اقتصادی کمک کند.

 

وی ادامه داد: اما در گام بعدی نهادهای مالی چیزی جز افراد خلاق، نوآور، جوان و پرتلاش نیستند که در واقع توسعه بازار از این راه میسر خواهد شد.

 

فطانت گام بعدی را برنامه ریزی صحیح برای افزایش نقش این افراد در هم جهت کردن فعالیتها دانست و گفت: وظیفه اصلی حمایت از این قبیل افراد و انسجام ساختاری بخشیدن و به عبارت کامل تر هویت دادن به این نخبگان است تا هم تراز با بازارهای مالی دنیا دارندگان مدارک حرفه ای حمایت شوند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا باید یک برند از مدارک حرفه ای ساخته شود و به دارندگان آن مدارک چه در داخل و چه در خارج از بازار سرمایه، ارزش آفرینی تعلق گیرد.

 

رونمایی از ICMCبه عنوان «برند گواهینامههای حرفهای بازار اوراق بهادار ایران»

 

در ادامه این برنامه، با حضور محمد فطانت رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، حسن امیری معاون نظارت بر بورس ها و ناشران، علی سعیدی معاون نظارت بر نهادهای مالی، سید محمد هاشمی نژاد رییس اداره گواهینامههای حرفه ای و یاشار فروهر مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی از ICMCبه عنوان «برند گواهینامههای حرفهای بازار اوراق بهادار ایران» رونمایی شد.

 

تقدیر از برترین ها

 

در ادامه این برنامه از برترین های آزمون های گواهینامه های حرفه ای بازار اوراق بهادار ایران طی پنج سال اخیر تقدیر و تشکر به عمل آمد و همچنین برترین نهادهای مالی معرفی شدند.

 

شماران