در اولین روز نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نخستین گردهمایی استارتاپهای بازار سرمایه ایران (FINSTARS)  با حضور محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی، و یاشار فروهر مدیرعامل شرکت اطلاع رسانى و خدمات بورس افتتاح شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، محمد فطانت در مراسم افتتاح فین استارز ضمن قدردانی از دست اندر کاران برگزاری گردهمایی استارتاپ های بازار سرمایه ایران عنوان کرد: گردهمایی استارتاپ های مالی، برای اولین بار در کشور با هدف توسعه بازار سرمایه صورت گرفته است.
 
وی افزود: این گردهمایی با اهمیت، که در حاشیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار می شود، تا کنون به شکل سازماندهی شده و هدفمند برگزار نشده بود.
 
سخنگوى سازمان بورس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب عنوان داشتند در افق 1404 باید 20 درصد از فعالیت های کشور از محل فعالیت های دانش بنیان تأمین شود ادامه داد: امروز بر اساس این رهنمود  تأمین مالی از طریق ایده ها و بنگاه ها به سرانجام رسید. صندوق های سرمایه گذاری جسورانه وجوه متمایزی نسبت به نهادهای گذشته دارد و یک حلقه مفقوده بین دانش، شرکت های دانش بنیان و ثروت آفرینی است. این صندوق ها در شرکت های جوان ایده محور  که پتانسیل رشد بالا دارند سرمایه گذاری می کنند و این کار به معنای تأمین مالی شرکت های دانش بنیان است.
 
وی با ذکر این نکته که به دنبال آن هستیم  تا مردم و سرمایه گذاران حرفه ای را در تشکیل ایده بسیج کنیم افزود: قرار است این شرکت ها برای پیشبرد ایده های اقتصادی جدید سرمایه گذاری کنند چیزی که تا پیش از این امکان آن مهیا نبود.
 
فطانت ادامه داد: در این نمایشگاه بستری مهیا شده تا صاحبان ایده و فکر و همچنین صندوق های سرمایه گذاری جسورانه مخاطبین خود را پیدا کنند.
 
وی ابراز امیدواری کرد یکى از موفق ترین اقدامات انجام شده در نمایشگاه نهم بازار سرمایه گردهمایی استارتاپ ها باشد و خاطر نشان کرد: سازمان بورس خود را متعهد می داند برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان حداکثر توان خود را به کار بگیرد.

در ادامه این مراسم، یاشار فروهر مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس عنوان کرد: با افتتاح فین استارز، بزرگترین رویداد استارتاپ های بازار سرمایه خاورمیانه و شمال آفریقا کار خود را آغاز کرد.
 
وی ادامه داد: در این گردهمایی، استارتاپ های بازار سرمایه و صاحبان ایده می توانند به صندوق های سرمایه گذاری جسورانه متصل شوند و از این طریق مقدمات تامین مالی این بنگاه ها فراهم خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ابراز امیدواری کرد: برگزاری این رویداد بتواند به حل مشکلات شرکت های دانش بنیان و همچنین صاحبان ایده منجر شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه ها و پنل های تخصصی پیش بینی شده در این گردهمایی، به بسیاری از سوالات استارتاپ های بازار سرمایه پاسخ خواهد داد و فضای ایجاد شده تعامل میان این بنگاه ها و صندوق های جسورانه را رقم خواهد زد و در نهایتتوسعه بازار سرمایه و اقتصاد کشور را به همراه دارد.


 

شماران