«فین استارز» (FINSTARS) بزرگترین رویداد استارتاپ‎های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا است. در این رویداد صاحبان استارتاپها، شتابدهنده‌ها، فرشتگان سرمایه‎گذار و صندوق‎های سرمایه‎گذاری ریسک‎پذیر فرصت خواهند داشت تا در فضایی تعاملی به شبکه‎سازی، معرفی و فرصت‎آفرینی بپردازند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، فین استارز 2016، میزبان 50 استارتاپ مالی ایران، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود. افزون بر این، صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه نیز در این رویداد حضور خواهند داشت تا فرصت های سرمایه گذاری خود را معرفی کنند. در این رویداد، فضایی به مذاکرات خصوصی سرمایه گذاران و صاحبان استارتاپ های مالی ایرانی تخصیص داده شده است.
 
حضور برترین استارتاپ های مالی کشور، خاورمیانه و شمال آفریقا، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، فرشتگان سرمایه گذار و افراد تاثیرگذار این صنعت در فضایی تعاملی باعث خواهد شد تا شبکه سازی و دیالوگ سازنده ای در این فضا صورت پذیرد.
 
بخش های مختلف فین استارز
در نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
 
کانترهای استارتاپی:در طول مدت برگزاری رویداد، استارتاپ ها فرصت خواهند داشت که فعالیت خود را برای حاضرین در نمایشگاه از طریق کانترهای معرفی کنند.
 
جلسات مربی گری:کلیه افراد متقاضی برای مشورت با مربیان معرفی شده توسط دبیرخانه رویداد فرصت خواهند داشت تا پس از رزرو آنلاین زمان مربی گری از طریق سایت رویداد، در این بخش به دریافت مشاوره مشغول شوند. این بخش به مدت 3 ساعت در هر روز برگزار خواهد شد.
 
جلسات خصوصی با سرمایه گذاران:استارتاپ­های متقاضی جهت ملاقات با سرمایه گذاران مورد تقاضای خود می­توانند پس از رزرو آنلاین زمان ارائه در برابر سرمایه گذاران، در فضای خصوصی به ارائه استارتاپ خود به سرمایه گذار مشغول شوند. زمان هر جلسه خصوصی با سرمایه گذار، 30 دقیقه در نظر گرفته شده است و این بخش از رویداد در هر روز برگزاری فین استارز اتفاق خواهد افتاد.
 
غرفه های صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر:صندوق هایVC در رویداد فین استارز این فرصت را خواهند داشت تا با در اختیار گرفتن غرفه‌های از پیش تایید شده، به معرفی فعالیت‌های خود بپردازند.
 
رویدادpirate summit :این رویداد در روز دوم رویداد برگزار می گردد و 10 استارتاپ برگزیده، می­تواند از فرصت معرفی 3 دقیقه ای خود بر روی استیج استفاده کند. پس از داوری، استارتاپ برتر، علاوه بر دریافت جایزه 1500 دلاری، فرصت شرکت در رویداد اصلی در شهر کلن آلمان را خواهد داشت.
 
میزگردهای تخصصی:این میزگردهای تخصصی با موضوعاتی نظیر قوانین صندوق های سرمایه گذاری جسورانه، ارزش یابی استارتاپ ها، نقش فرشتگان سرمایه گذار در توسعه اکوسیستم  استارتاپی کشور، چالش های قانونی بانک ها، مؤسسات دولتی و دانشگاه‌ها در سرمایه گذاری مشارکتی بر استارتاپ‌ها برگزار خواهند شد.
 
سخنرانی‌ها:سخنرانی‌ها با موضوعات مرتبط سرمایه گذاری، تازه های صنعت مالی و استارتاپی در دنیا و معرفی نمونه های برتر جهانی اختصاص دارد.
 
شبکه سازی سرعتی:شبکه سازی سرعتی صبح روز اول و سوم به مدت یک ساعت برگزار خواهد شد و افراد شرکت کننده فرصت خواهند داشت تا با تعداد بسیار زیادی از سایر شرکت کنندگان آشنا شوند.
 
فین استارز همزمان با نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه(IRAN FINEX2016)از امروز بیستم تیرماه تا  سه شنبه بیست و سوم تیرماه 1395 در سالن 18 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد. طی این چهار روز ، 8 سخنرانی و میزگرد تخصصی برگزار خواهد شد.
شماران