علی بیگ زاده رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به اصلاح ساختار اطلاع رسانی ناشران و همچنین انتشار مستقیم اطلاعیهها از خردادماه سال گذشته، تعبیه و بهروزرسانی فرمهای دارندگان اطلاعات نهانی در سامانه کدال آغاز شده است و مهلت بهروزرسانی این فرمها تا پایان تیرماه سال جاری است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با شرکتها اظهار داشت: بر اساس مکاتبات واحد نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با شرکتها، هیئت مدیره شرکتهای بورسی موظف به تکمیل و بهروزرسانی فرم شماره 3 مربوط به دارندگان اطلاعات نهانی در بستر کدال شدند.
 
این مقام مسوول تصریح کرد: در ساختار واحد حسابداری شرکتها باید افراد محدود و مشخصی به اطلاعات مالی با اهمیت ازجمله پیش بینی ها، اطلاعات واقعی و از این دست که به بازار ارائه می شود دسترسی داشته باشند. لذا ضروری است نام این افراد و مواردی که در آیین نامه مربوطه تصریح شده است در فرم های مربوط به دارندگان اطلاعات نهانی اظهار شود تا معاملات آنان و افراد وابسته به آنان مورد رصد قرار بگیرد.
 
وی با تأکید بر این نکته که پر کردن این فرم، تکلیف هیئت مدیره شرکت‎ها است گفت: بر اساس اطلاعات تکمیل شده در این فرم، اشخاص حقیقی دارنده اطلاعات نهانی که در آیین نامه مربوطه مشخص شده اند مکلف خواهند شد فرم شماره یک را تکمیل و ارائه کنند تا بانک اطلاعاتی مربوطه بروزرسانی و تکمیل شود.
 

علاقه‎مندان می‎توانند «دستورالعمل اجرايي نحوه گزارش‌دهي دارندگان اطلاعات نهاني» (مصوب هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار، 11 دی 1386)‌ را از پایگاه قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار ایران دریافت کنند.

شماران