حسن قالیباف اصل اعلام کرد: پیرو پیگیری‎های متعدد بورس اوراق بهادار تهران برای رفع تعلیق عضویت در فدراسیون جهانی بورس‎ها (WFE)، پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‎ها، در جلسه اخیر هیات مدیره این فدراسیون با درخواست عضویت مجدد بورس اوراق بهادار تهران موافقت شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی بازار سرمایه ایران، به نقل از روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اعلام خبر فوق گفت: در نامه مدیرعاملفدراسیون جهانی بورس‎ها (WFE) عضویت وابسته بورس تهران تایید شده است و اعلام شده است پس از احراز عضویت کامل سازمان بورس و اوراق بهادار در سازمان بین المللی کمیسیونهای اوراق بهادار(IOSCO) امکان عضویت کامل بورس اوراق بهادار تهران در این فدراسیون جهانی فراهم است.
 
قالیباف اصل فدراسیون جهانی بورسها (WFE) را بالاترین نهاد بین‎المللی در صنعت اوراق بهادار جهان اعلام کرد و افزود: این فدراسیون جهانی با حدود 100 عضو، به عنوان بالاترین و معتبرترین نهاد در صنعت اوراق بهادار، تمامی جنبه های داد و ستد اوراق بهادار را از لحاظ  فنی، تجاری، حقوقی و اقتصادی مورد توجه قرار می دهد. طی سال های فعالیت  فدراسیون جهانی بورسها (WFE)، مطالعات گسترده ای  بر روی خودانتظامی، نقدشوندگی، تنوع ابزار معاملاتی و روش داد و ستد اوراق بهادار و سایر موارد انجام داده است و نتایج این مطالعات در اختیار اعضا قرار می گیرد.
 
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران تاکید کرد: با این رویداد مهم، امکان مشاهده و تطبیق اطلاعات و شاخص های بورس اوراق بهادار تهران با سایر بورسهای بین المللی فراهم میشود و سرمایه گذاران بینالمللی، به بورس اوراق بهادار تهران به عنوان یک گزینه رقیب با سایر بورسهای بین المللی توجه خواهند کرد.
 

وی در پایان اظهار داشت: حضور در نشست های سالانه و کارگروههای مختلف و ارتقا استانداردهای بین المللی از دیگر دستاوردهای این عضویت است.


 

شماران