«پنجمين همايش دادياران انتظامي مالياتي» صبح چهارشنبه 2 دي 1394 در مشهد مقدس آغاز به کار کرد. این همایش طی دو روز با حضور دادستان انتظامي مالياتي و دادياران انتظامي مالياتي سراسر کشور برگزار شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از رسانه مالياتي ايران، هم انديشي و تشريک مساعي در خصوص آخرين دستاوردهاي دفاتر دادستاني، ارائه گزارش دفاتر برگزيده دادستاني، تشريح تعاريف و مفاهيم حقوقي مورد لزوم دادياران، بررسي سازوکار حقوقي و اجرايي مفاد مصرح در ماده 274 قانون مالياتهاي مستقيم و ابلاغ برنامه عملياتي دادستاني انتظامي مالياتي در سال 1395 از جمله اهداف پنجمين همايش دادياران انتظامي مالياتي بود.
 
مطابق این گزارش، در حاشيه اين همايش دو روزه، کارگاه آموزشي ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با فساد با اولويت پيشگيري قبل از وقوع جرم، چگونگي اجراي طرح جامع مالياتي، بررسي تخلفات دفاتر پيشخوان، ديوان محاسبات و دفاتر اسناد رسمي کارگروه هاي تخصصي برگزار شد.
 
به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی، این همایش تخصصی با قرائت پیام کتبی رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی آغاز شد. در بخشی از این پیام آمده است: اگر انتظار داریم سازمان امور مالیاتی به سمت سازمانی مطلوب و آرمانی و مبتنی بر نگاه مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت تدبیر و امید حرکت کند باید مانع از شکل گیری هرگونه تخلف و یا فساد شویم. در ادامه این همایش، مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با خوشامدگویی به شرکت کنندگان بر اهمیت نقش و جایگاه نیروی انسانی سالم و کارآمد به عنوان سرمایه های انسانی سازمان تاکید و دستیابی به اهداف بلند مدت سازمان را منوط به تقویت بینش اسلامی و رعایت تقوی و درستکاری دانستند. وی سه ابزار مهم در تحقق اهداف سازمان را به کارگیری سامانه‎های سخت افزاری و نرم افزاری مناسب، استفاده از نیروهای خلاق و توانمند به عنوان سرمایههای انسانی و داشتن باورهای درست و مستحکم اعتقادی به عنوان سرمایه های اجتماعی سازمان نام بردند.
 
 

در ادامه این همایش، دادستان انتظامی مالیاتی کشور با اشارهبه جایگاه آموزش در دستیابی به اهداف سازمانی بر اهمیت برگزاری نشستهای تخصصی در ارتقاء سطح دانش و توانمندی دادیاران و دادیاران مسئول انتظامی مالیاتی کشور تاکید کرد. وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی بر عزم جدی سازمان در اجرای عدالت مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی، برخورد با تخلفات و در نهایت تحقق درآمدهای پاک مالیاتی تاکید کرد.

شماران