مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در مراسم رونمایی پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز) گفت: اگزیم نیوز خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است و با هدف تعامل دوسویه و همگرایی نهادها و فعالان صادراتی راه اندازی شده است.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روابط عمومي بانك توسعه صادرات ایران، علي صالح آبادي در مراسم رونمايي از پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز به نشانی: http://eximnews.ir) با اعلام مطلب فوق افزود: ترويج فرهنگ و دانش تجارت بين الملل در كشور، ارائه اطلاعات و تحليل‌هاي تخصصي به ذينفعان حوزه صادرات، ارگان هاي اقتصادي و اتاق‌هاي بازرگاني از جمله اهداف راه اندازي اگزیم نیوز به شمار مي رود. به گفته صالح آبادي تقويت گفتمان تجارت بين الملل و توسعه صادرات، شناخت پتانسيل هاي تجاري و احصاء چالش ها، تسهيل دسترسي به آخرين تحولات حوزه صادرات و شناسايي كشورهاي مختلف و ظرفيت‌هاي صادراتي از ديگر اهداف مدنظر براي تاسيس پايگاه اطلاع رساني اگزيم نيوز است.
 
مديرعامل بانك توسعه صادرات ایران با اشاره به لزوم تحليل موضوعات مبتلابه جامعه صادراتي و لزوم كمك اين پايگاه اطلاع رساني در اين عرصه اظهار داشت: شناخت خلاها و مشكلات مرتبط با صادرات و دستگاههاي مرتفع كننده اين معضلات از يكسو و دريافت ديدگاههاي فعالان صادراتي ، سياستگذاران سازمانهاي اقتصادي و مديران تصميم ساز حوزه واردات و صادرات از طريق اين پايگاه نقش مهمي در حذف موانع پيش روي صادرات خواهد داشت. وي با اشاره به مولفه هاي درون زا و برون گراي اقتصاد مقاومتي ، تعامل اقتصاد كشور با دنيا را مهم توصيف كرد و گفت: يكي از نشانه هاي رقابت پذيري توليد ، صادرات محور بودن آن است و بانك توسعه صادرات در پي كاهش اتكاء به نفت و افزايش صادرات غير نفتي است.
 
افزايش صادرات با ارزش افزوده بالا ، واردات مواد اوليه، واسطه اي و تكنولوژي روز و جذب سرمايه هاي مالي خارجي سه محور اساسي فعاليت دولت در دوران پساتحريم عنوان شد كه مديرعامل بانك توسعه صادرات تاكيد ويژه اي بر آن داشت. وي ابراز اميدواري كرد پايگاه خبري – تحليلي اگزيم نيوز آخرين اخبارو گزارشهاي مرتبط با حوزه تجارت بين الملل را به اطلاع متخصصان و صادركنندگان برساند و درمدت زمان كوتاهي بتواند به منبع موثقي براي دريافت اطلاعات دقيق و تخصصي تبديل شود.
 
پايگاه خبري – تحليلي اگزيم نيوز كه با حمايت بانك توسعه صادرات از روز گذشته به طور رسمي فعاليت خود را آغاز کرد، با شعار "رسانه ماندگار – تجارت پايدار" پا به عرصه رسانه هاي خبري گذارده است. "اگزيم" مخفف واژگان انگلیسی صادراتو واردات است و از دو حرف اول كلمات Exportو Importبرگرفته شده است. گفتنی است، بانك توسعه صادرات ايران را به دليل فعاليت تخصصي در اين حوزه، به عنوان اگزيم بانك ايران مي‌شناسند.
شماران