«جایزه پژوهشی اسلامی بیدگلی-علیمدد» با هدف تشویق دانشجویان حسابداری و مالی به تلاش و پژوهش بنیان نهاده شده است. در نخستین دوره این جایزه، سه پایاننامه برگزیده مقطع دکتری حسابداری از سال‎های 1386 تا 1388 از بین همه دانشگاههای برگزارکننده دوره دکتری حسابداری معرفی شدند. هم اینک در نظر است، دوره دوم این جایزه با حضور پایاننامههای کارشناسی ارشد حسابداری و مالی که تاریخ دفاع آنها از 1 مهر 1393 تا 31 شهریور 1394 است، برگزارشود.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، پس از اعطای دوره نخست «جایزه پژوهشی اسلامی بیدگلی-علیمدد» به سه پایان‎نامه برگزیده دوره دکتری حسابداری، هم اینک در نظر است، دوره دوم این جایزه با حضور پایاننامههای کارشناسی ارشد حسابداری و مالی برگزار شود. مطابق اعلام دبیرخانه این جایزه، دریافت پایاننامههای کارشناسی ارشد متقاضیان از 1 آبان 1394 آغاز شده است و تا 30 بهمن 1394 ادامه خواهد داشت. نتایج اولیه آرای کمیته داوران 15 اسفند 1394 اعلام خواهد شد. زمان اعلام آرای قطعی و برگزاری مراسم اعطای این جایزه نیز اریبهشت 1395 اعلام شده است.
 
دانش‎آموختگان مقطع کارشناسی ارشد حسابداری  و مالی که تاریخ دفاع آنان 1 مهر 1393 تا 31 شهریور 1394 است میتوانند با تکمیل فرم ثبتنام مربوطه پایان نامه خود را برای دریافت جایزه پژوهشی اسلامی بیدگلی-علیمدد نامزد کنند. فرم ثبت‎نام این جایزه در وبگاه رسمی این جایزه به نشانی زیر در دسترس علاقه‎مندان است:
 

گفتنی است، برندگان دوره نخست «جایزه پژوهشی اسلامی بیدگلی-علیمدد» عبدالرضا تالانه و حجت اله صیدی از دانشگاه علامه طباطبایی و سعید باقرزاده از دانشگاه تهران بودند. علاقه‎مندان می‎توانند برای اطلاعات بیشتر به وبگاه رسمی «جایزه پژوهشی اسلامی بیدگلی-علیمدد» به نشانی http://eslamibidgoli.org  مراجعه کنند.

 

شماران