چهار‎شنبه هفته گذشته، 25 آذر 1394، نخستین آیین گرامیداشت روز حسابدار در استان گیلان به همت انجمن صنفی کارفرمایی شرکتها و موسسات حسابداری استان گیلان و با سخنرانی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و با حضور جمعی از استادان و فعالان حرفه‎ای حسابداری استان گیلان برگزار شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، انجمن صنفی کارفرمایی شرکتها و موسسات حسابداری استان گیلان چهارشنبه هفته گذشته، 25 آذر 1394، نخستین آیین گرامیداشت روز حسابدار را در استان گیلان برگزار کرد.
 
سخنرانی افتتاحیه: جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی
در آغاز این همایش، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس طی سخنانی بر اهمیت مسائل مالی- اقتصادی و نقش حسابداری تاکید کرد. وی ضمن اشاره به اهمیت شغل حسابدار در جامعه افزود: حسابداری یکی از مشاغل مهم و حساس در هر سازمانی است به گونه ای که موفقیت آن سازمان به حسابداران و مدیران مالی آن بستگی دارد. وی ادامه داد: روز حسابدار فرصتی ارزشمند برای شناساندن و بالا بردن سطح آگاهی عمومی از نقش حسابداران، در شفافیت اطلاعات مالی و پیشبرد فعالیتهای اقتصادی است. کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به این که 80 درصد اقتصاد ایران دولتی است و این امر تا حدود زیادی باعث حرکت کند چرخ های اقتصادی کشور شده است بر این اساس ما تلاش داریم در برنامه توسعه ششم بخشی از امور را به سمت بخش های خصوصی سوق دهیم. وی یادآورشد: در هرماه دولت 16 میلیارد تومان حقوق به کارکنان بخشهای مختلف دولتی پرداخت می کند. این در حالی است که متاسفانه درآمد دولت در بحث فروش نفتدر سالهای اخیر کاهش قابل ملاحظه ای داشته است و همچنین به دلیل افت بازار کسب و کار در دریافت مالیات نیز با کاهش مواجه شده ایم و همه این امور فشار مضاعفی را در زمیته اقتصاد بر دولت وارده کرده است.
 
گزارش عملکرد انجمن: ابوذر امیدی، رئیس هیئت مدیره
در ادامه، ابوذر امیدی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکتها و موسسات حسابداری استان گیلان طی سخنانی چگونگی تشکیل انجمن و نقش حسابداری در دانشگاه‎های استان را تشریح کرد. وی گفت: انجمن صنفی کارفرمایی شرکتها و موسسات حسابداری استان گیلان به موجب ماده 131 قانون کار و آیین‌نامه مصوب آبان 1389 هیئت وزیران در اردیبهشت 1394 در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به ثبت رسیده است. وی با اشاره به عملکرد این انجمن صنفی کارفرمایی، گفت: برگزاری دوره‌های رایگان اصول حسابداری، حسابداری مالیات بر ارزش افزوده، و معرفی اعضای انجمن برای کار در شرکت‌ها با شرایط حقوقی مناسب از جمله عملکرد انجمن طی این مدت است. وی تصریح کرد: این انجمن افتخار می‌کند که همایش مذکور را بدون دریافت هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان برگزار کرده‌است.
 
پیام کتبی محسن قاسمی دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران
در این همایش همچنین، متن پیام کتبی محسن قاسمی دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران خطاب به حسابداران، حسابرسان، و مدیران مالی شریف و گرانمایه استان گیلان خوانده شد. متن کامل این پیام در پایان این گزارش ارائه شده است.
 
تقدیر از سرکار خانم آتیه ویثرش/
سخنرانی غلامحسین دوانی، عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران
در ادامه این آیین گرامیداشت، از نقش سرکار خانم آتیه ویثرش از استادان ماندگار حسابداری استان گیلان و از دانش‎آموختگان دانشکده حسابداری و امور مالی شرکت ملی نفت ایران در آموزش حسابداری در این استان تقدیر شد. سپس، غلامحسین دوانی عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران که میهمان ویژه این همایش بود طی سخنانی به بیان اهمیت جایگاه حسابداری ونقش حسابداران در فرآیند توسعه و نیز ارائه مباحثی در خصوص قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم پرداخت.
 
برگزاری کارگاهی آموزشی حسابداری مالیاتی
بخش دوم این همایش برگزاری کارگاهی آموزشی به صورت رایگان با موضوع قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم (مصوب 31 تیر 1394) بود که توسط غلامحسین دوانی ارائه شد.
 
 
 
متن پیام کتبی محسن قاسمی دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران به نخستین آیین گرامیداشت روز حسابدار در گیلان به شرح زیر است:
 
حسابداران، حسابرسان، و مدیران مالی شریف و گرانمایهی استان گیلان
با تقدیم صمیمانهترین درودها و احترامات،
بدین وسیله مراتب شادباش و گرامیداشت فرارسیدن "روز حسابدار" را از طرف خود و شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران به شما تلاشگران خستگیناپذیر عرصه انضباط، پاسخگویی، و شفافیت مالی و تصمیمسازان حقیقی فعالیتهای اقتصادی در جایجای استان سرسبز و گرانقدر گیلان ابلاغ میکنم.
 
بنا بر اخبار واصله به دبیرخانه این انجمن، در همایشی که روز چهارشنبه 25 آذر 1394 به همت انجمن صنفی کارفرمایی شرکتها و موسسات حسابداری استان گیلان در شهر رشت برگزار خواهد شد، طی مراسم ویژهای به گرامیداشت روز حسابدار پرداخته خواهد شد. برگزاری این همایش ارزشمند در آن شهر فرهیختگان نویدبخش اهتمام جدی حسابداران گرانمایه گیلانی به انجام اقدامات سازمانیافته در جهت اعتلای جایگاه حرفهای حسابداران در آن خطّه گرانقدر است.
 
امید است، در نتیجه اقدامات ارزشمند اعضاء و هیئت مدیره آن انجمن صنفی محترم شاهد توسعه روزافزون حرفه حسابداری در آن استان محترم باشیم.
 
ارادتمند
محسن قاسمی
دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران
24 آذر 1394
شماران