وزير امور اقتصادي و دارايي در مراسم توديع علي عسکري و معارفه سيد کامل تقوي نژاد به عنوان رئيس کل جديد سازمان امور مالياتي کشور گفت: اصلاح نظام مالياتي مهمترين طرح و پروژه براي اصلاح نظام اقتصادي کشور است.
 
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از رسانه مالياتي ايران، علي طيب نيا در مراسم توديع و معارفه رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور که عصرگاه چهارشنبه 25 آذر 1394 با حضور جمعي از مسئولان دولتي، نمايندگان مجلس و معاونان و مديران کل مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي در تالار مدرس وزارت متبوع برگزار شد، گفت: در شرايط حساس کنوني کشور که اقتصاد ايران تحت فشارها و تحريم هاي بين المللي است، هيچ طرحي همپاي اصلاح نظام مالياتي کشور نيست.
 
 
وزير امور اقتصادي و دارايي، با بيان اين که نظام مالياتي کشور با مشکلات و تنگناهاي عديده اي روبرو است، عنوان کرد: براي عبور از اين مشکلات، در سازمان امور مالياتي کشور، تحولات مهم و اصلاحات گسترده اي صورت گرفته که از مهمترين آنها مي توان به ايجاد زيرساخت هاي لازم به منظور ارتقاي توان سيستم مالياتي، اصلاح قوانين و مقررات، ارتقاي فرهنگ مالياتي و توسعه نيروي انساني اشاره کرد. وي با تقدير از خدمات ارزشمند علی عسکري در طي شش سال خدمت در سازمان امور مالياتي کشور خاطر نشان کرد: دکتر عسکري از ذخاير ارزشمند اين وزارتخانه بوده و هيچ نکته و ابهامي در کارنامه خدمت ايشان ديده نمي شود و از اين پس به عنوان مشاور در وزارت امور اقتصادي و دارايي يا ديگر مسئوليت هاي اين وزارتخانه ارايه خدمت خواهند کرد.
 
 
طيب نيا، همچنين از سيد کامل تقوي نژاد به عنوان يکي از مديران موفق، شايسته و ممتاز در بخش هاي کليدي نظام اقتصادي کشور از جمله سازمان مديريت و برنامه ريزي، وزارت تعاون، معاونت هاي مختلف وزارت اقتصاد و به ويژه با سابقه درخشان در مديريت نظام بانکي کشور ياد کرد و گفت: در طي سال هايي که تحريم هاي خارجي، نظام بانکي کشور را هدف قرار داده بود، عملکرد درخشان ايشان در بانک سپه، مانع آسيب پذيري و شکنندگي نظام بانکي کشور شد.
 
 

وزیر اقتصاد با بيان اين که همواره بر اين باور بوده ام که دولت بايد چابک و کوچک باشد، عنوان کرد: تامين امنيت،استقرار نظام قانونگذاري مناسب،استقرار سيستم دادرسي و قضاوت و همچنين ارايه خدمات موثر بهداشت و درمان، وظيفه دولت و حاکميت است و انجام اين وظايف مستلزم هزينه کردن است که قاعدتا بايد از ذي نفعان گرفته شود؛ بعبارتي هر کس از خدمات عمومي بهره مندي مي شود بايد هزينه آن را در قالب ماليات بپردازد. وی با ذکر اين مطلب که در شرع مقدس اسلام، پرداخت ماليات يک واجب تعبدي است، تصريح کرد: صرف پرداخت ماليات کفايت نمي کند؛ بلکه ماليات بايد با نيت خالص پرداخت شود و اگر اين موضوع به درستي براي مردم ديندارمان تبيين گردد، ديگر شاهد مقاومت در برابر پرداخت ماليات در کشور نخواهيم بود. وي شرايط امروز کشور را شرايطي غيرعادي توصيف کرد و عنوان داشت: امروز ما در يک جنگ تمام عيار اقتصادي هستيم و تنها راه موفقيت و پيروزي در اين جنگ آن است که با تمام توان و به صورت جهادي در مسير پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي و بالاخص افزايش درآمدهاي مالياتي کشور گام برداريم.

شماران