رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی تفاهمی که با شهردار تهران صورت گرفت از این پس تنها یک حسابرس مرضی‌الطرفین برای شرکت‌های وابسته به شهرداری انتخاب می‌شود.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی این خبرگزاری، با بیان این که پیش از این یک حسابرس توسط شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران و یک حسابرس نیز توسط شورای شهر مأمور حسابرسی می‌شدند، اظهار کرد: این کار عبث بود و نتیجه‌ای جز اتلاف منابع نداشت و به همین خاطر تفاهم نامه‌ای بین رئیس شورای شهر و شهردار تهران منعقد شد که به موجب آن، از این پس تنها یک حسابرس مشترک برای شرکت‌های وابسته به شهرداری توسط شورا و شرکت انتخاب خواهد شد. وی تأکید کرد: برخی اعضای شورا اطلاع کاملی از این تفاهم نامه نداشتند و تصور می‌کردند قرار است ابزار نظارتی شورا از اختیار نمایندگان مردم خارج شود. در حالی که چنین نیست و نظارت عالیه شورای شهر بر معاونتها و مناطق شهرداری همچون روال گذشته به قوه خود باقی است. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نظر موافق کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به این اقدام گفت: متن تفاهم نامه مذکور نیز توسط علیرضا دبیر رئیس این کمیسیون تنظیم شد.
 
مطابق این گزارش، به دنبال انتشار نتایج حسابرسی شورای شهر از شهرداری تهران و مجموعه‌های وابسته، در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر این که قرار است انتخاب حسابرس به طور کامل از اختیار شورا خارج شود قوت گرفته بود که چمران آن را تکذیب کرد و تفاهمنامه تازه خود و قالیباف را با این شایعات بی‌ارتباط دانست.
 
شماران