جلسه هماهنگی ناظرین قانون ارتقاء سلامت ادرای و مقابله با فساد با حضور نمایندگان اعضای شورای دستگاه‎های نظارتی کشور برای بحث و بررسی درباره سامانه جدید الکترونیکی دستگاه‎های نظارتی، وحدت رویه تکالیف جدید، و شیوه نامه بررسی اطلاعات و مستندات سامانه نظارت بر اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و تایید آن توسط ناظرین، در محل دیوان محاسبات کشور برگزار شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، از جمله موضوعات محوری که در این جلسه مطرح شد این بود که دستگاه های اجرایی کشور موظف هستند میزان پیشرفت عملکرد خود در مورد هر یک از وظایف پیش بینی شده برای دستگاه خود را در سامانه شورای دستگاه های نظارتی کشور وارد کنند و ناظرین هم موظف هستند طبق شیوه نامه بررسی اطلاعات و مستندات سامانه نظارت بر اجرای قانون ارتقای سلامت اداری، پس از مشاهده توضیحات و مستندات ارائه شده و بررسی آن با معیارهای قانون نسبت به قبول یا رد درصد پیشرفت اظهار شده توسط دستگاه های اجرایی اقدام کنند. ولی امکان تغییر درصد پیشرفت را ندارند و در صورت رد درصد پیشرفت اعلام شده از سوی دستگاه تنها در قسمت توضیحات علت رد و نواقص توسط ناظر به دستگاه اعلام شود و در صورت عدم ارائه مستندات برای فعالیت ها توسط دستگاه، میزان پیشرفت قابل تایید نیست.
 

مطابق این گزارش، در ادامه این جلسه برخی دیگر از شرایط مورد اختلاف بین دستگاه های اجرایی و ناظرین و راه حل های اختلاف در شیوه نامه بررسی اطلاعات و مستندات سامانه نظارت بر اجرای قانون سلامت اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان این جلسه نیز شیوه نامه وحدت رویه تکلیف های جدید ناظرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این زمینه کارشناسان دستگاه های نظارتی دیدگاهها و نظرات خود را در مورد نقاط ضعف و قوت شیوه نامه وحدت رویه تکالیف جدید ناظرین بیان کردند.

شماران