15 آذر 1394، دومین همایش بزرگداشت روز حسابدار، با حضور پرشور حسابداران، حسابرسان، و مدیران مالی اصفهان در تالار کوثر این شهر از سوی دبیرخانه دائمی همایش بزرگداشت روز حسابدار، انجمن صنفی حسابداران اصفهان، انجمن صنفی مدیران مالی اصفهان، و انجمن صنفی شرکتها و موسسات حسابداری و حسابرسی اصفهان برگزار شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از دبیرخانه دایمی همایش بزرگداشت روز حسابدار، دومین همایش بزرگداشت روز حسابدار در روز یکشنبه، ۱۵آذر ۱۳۹۴در تالار کوثر این شهر و با حضور پرشور نزدیک به 1.500 حسابدار، حسابرس، و مدیر مالی از اصفهان و شهرهای اطراف برگزار شد. در این مراسم، جمعی از اعضای شورای شهر،  شهردار، نمایندگان اتاق بازرگانی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل تامین اجتماعی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، و گمرک به همراه روحانیون و استادان بنام حسابداری حضور داشتند. در بین حضار این آیین گرامیداشت حضور پر شور صاحبان صنایع، مدیران بانک‎ها، و دانشجویان رشته های حسابداری و مالی نیز مشهود بود. اجرای برنامه این مراسم نیز توسط یکی از مجریان توانمند رادیو و تلوزیون اصفهان سرکار خانم حیدری انجام شد.
 
برنامه دومین همایش بزرگداشت روز حسابدار به شرح زیر بود:
 
الف) افتتاحیه:
خوشامدگویی: رضا صنعتی زاده، دبیر همایش
سخنرانی افتتاحیه: مصطفی رناسی، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان
 
ب) ارائه مقالات:
استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS)
دکتر امیر پوریانسب، عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران
 
تعریف جرم و چگونگی پیشگیری از آن
محمدرضا قنبری، معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان اصفهان
 
پ) نشست پرسش و پاسخ با حضور استادان تمام حسابداری ایران:
پروفسور ایرج نوروش
پروفسور محمد نمازی
پروفسور محسن دستگیر
عزیز عالی‎ور
 
این مراسم با آیین تجلیل و نکوداشت برگزیدگان حرفه حسابداری و حسابرسی استان اصفهان  پایان یافت.
 
لازم به ذکر است، مطابق برنامه این همایش مقرر بود مقاله بازآفرینی حسابرسی داخلی در ایران توسط محسن قاسمی دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران ارائه شود که به دلیل عدم امکان حضور وی در تاریخ برگزاری این همایش انجام نشد. با این حال، وی طی پیام مکتوبی خطاب به حسابداران، حسابرسان، و مدیران مالی شریف و گرانمایه اصفهان مراتب شادباش و گرامیداشت فرارسیدن "روز حسابدار" را از طرف خود و شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران ابلاغ کرد. متن کامل پیام دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران به دومین همایش بزرگداشت روز حسابدار اصفهان به شرح زیر است.
 
حسابداران، حسابرسان، و مدیران مالی شریف و گرانمایه اصفهان
با صمیمانه‎ترین درودها و احترامات،
بدین وسیله مراتب شادباش و گرامی‎داشت فرارسیدن "روز حسابدار" را از طرف خود و شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران به شما تلاشگران خستگی‎ناپذیر عرصه انضباط، پاسخ‎گویی، و شفافیت مالی و تصمیم‎سازان حقیقی فعالیت‎های اقتصادی در جای‎جای استان معظم و گرانقدر اصفهان ابلاغ می‎کنم.
بنا بر اخبار موثق واصله به دبیرخانه این انجمن، "دومین همایش بزرگداشت روز حسابدار" که هم اینک در اصفهان با حضور پرشور و گرم شما گرانمایگان در حال برگزاری است، بی‎تردید بزرگترین و باشکوه‎ترین گردهمایی حسابداران سرتاسر کشور در گرامیداشت این روز عزیز در سال جاری است. این همایش که به همت مسئولان محترم دبیرخانه دائمی همایش بزرگداشت روز حسابدار، انجمن صنفی حسابداران اصفهان، انجمن صنفی مدیران مالی اصفهان، و انجمن صنفی شرکتها و موسسات حسابداری و حسابرسی اصفهان در حال برگزاری است، نویدبخش ظهور اقتدارآمیز قطب اصفهان در یکی دیگر از عرصه‎های کشور است. همان‎گونه که ظهور تیم فوتبال سپاهان اصفهان، به عنوان نماد سخت‎کوشی و کمال‎گرایی مردمان مدبّر اصفهان، فوتبال ایران را پس از چندین دهه از حالت دوقطبی سنتی خارج کرد؛ و حتی فراتر از آن، سالها است که - به دور از آلودگی‎ها و فسادهای متداول – مقتدرانه بر فوتبال ایران آقایی می‎کند؛ شخصاً باور راسخ دارم که ظهور انجمن‎های صنفی و حرفه‎ای حسابداران و مدیران مالی ارزشمند اصفهان نیز ظرف سالهای نزدیک پیش رو یک قطب مقتدر را در حرفه حسابداری میهن عزیزمان سامان خواهد داد. به گونه‎ای که برگزاری باشکوه و چندین هزار نفری همایش بزرگداشت روز حسابدار در اصفهان طی دو سال گذشته نیز مؤید این انتظار است.
در پایان به عرض همکاران فرهیخته و ارزشمند خود در آن خطّه عزیز می‎رسانم، نظر به محبتی که دستاندرکاران برگزاری دومین همایش بزرگداشت روز حسابدار به اینجانب داشتند، عمیقاً دوست داشتم که امروز مطابق برنامه‎ریزی انجام‎شده به نمایندگی از انجمن حسابداران خبره ایران در جمع پرشور شما گرانمایگان حضور داشته باشم و از همنشینی مغتنم با استادان بزرگوار مدعو و میزبانان محترم این همایش شکوهمند بهره‎مند شوم. ولی متاسفانه این مهم به دلیل اتفاق غیرمنتظره‎ای میسر نشد. با این حال، به پاسداشت محبت آن عزیزان و بنابر وظیفه ظرف روزهای آینده همه تلاش خود را در اطلاع‎رسانی برگزاری این گردهمایی باشکوه به همه اعضای انجمن در سرتاسر ایران عزیز انجام خواهم داد.

صمیمانه امیدوارم با این همت و تدبیر مثال‎زدنی که از عزیزان سخت‎کوش دبیرخانه‎ی دائمی همایش بزرگداشت روز حسابدار و مسئولان فرهیخته انجمن‎های صنفی و حرفه‎ای حسابداران و مدیران مالی اصفهان سراغ داریم، ظرف سال‎های آینده و پس از تکمیل نهایی مراحل ساخت استادیوم نقش جهان اصفهان، روزی شاهد برگزاری یکی از همایشهای بزرگداشت روز حسابدار با حضور ده‎ها هزار حسابدار، حسابرس، و مدیر مالی از سرتاسر ایران عزیز در اصفهان باشیم. به امید آن روز!

ارادتمند
محسن قاسمی
دبیرکل انجمن حسابداران خبره‎ی ایران

15 آذر 1394

شماران