اعضای هیات وزیران در جلسه روز گذشته به ریاست حسن روحانی رییس جمهور، پس از اتمام بحث درباره کلیات لایحه بودجه سال 1395 کل کشور، به بررسی ماده واحده و بندهای آن پرداختند و تعدادی از بندهای آن را تصویب کردند. مطابق این مصوبات، سقف معافیت مالیاتی سالانه حقوق و دستمزد برای سال 1395 به مبلغ 156 میلیون ریال (یک میلیون و 300 هزار تومان در ماه) افزایش یافت.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی دولت، اعضای هیات وزیران در جلسه روز گذشته، 15 آذر 1394، که به ریاست حسن روحانی رییس جمهور برگزار شد، پس از اتمام بحث درباره کلیات لایحه بودجه سال 1395 کل کشور، به بررسی ماده واحده و بندهای آن پرداختند و تعدادی از بندهای آن را تصویب کردند.
 
معافیت سهم شرکت دولتی تابعه وزارت نفت از تقسیم سود سهام سهم دولت، سهم صندوق توسعه ملی، تعیین مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال سقف انتشار اوراق مشارکت جهت اجرای طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی با اولویت طرح های میادین نفت و گاز مشترک با همسایگان و مهار آبهای مرزی، طرح های حمل و نقل، آبرسانی و تامین آب، احداث و تکمیل طرح های ورزشی، تبدیل گاز به فرآورده های شیمیائی و همچنین مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، سقف معافیت مالیاتی به میزان 156 میلیون ریال در سال، از جمله مصوبات یاد شده بودند.
 
 

گفتنی است، سقف معافیت مالیاتی در سال جاری 138 میلیون ریال در سال و ماهانه 1 میلیون و 150 هزار تومان است که به پیشنهاد دولت و پس از تصویب مجلس، این مبلغ در سال آینده به 1 میلیون و 300 هزار تومان در ماه افزایش خواهد یافت.

شماران