معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی این سازمان خبر داد و گفت: اعضای این شورا و نحوه اداره و فعالیت آن با مشورت و نظر خواهی از شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی مشخص شده‎اند.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، منصور اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در ششمین جلسه شورای راهبردی شرکای اجتماعی نمایندگان همه تشکل‌های کارگری، بازنشستگی، و کارفرمایی حضور یافتند و در نهایت تعداد اعضا، شرایط عضویت، و چگونگی فعالیت این شورا جهت ارائه و تأیید مدیرعامل سازمان مشخص شد. وی افزود: بر اساس نظرات ارائه شده از سوی شرکای اجتماعی سازمان مقرر شد تشکل‌های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی که دارای مجوز از مراجع قانونی هستند و به صورت ملی فعالیت می‌کنند به عضویت شورای راهبردی شرکای اجتماعی درآین.
 
اعتصامی ادامه داد: مطابق رأی گیری صورت گرفته از اعضای شورا، شخصیت حقوقی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به عنوان رئیس شورا انتخاب شد و دبیر شورا نیز با انتخاب مستقیم اعضا برگزیده می‌شود. همچنین دبیرخانه شورا نیز در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی شکل می‌گیرد. وی با تأکید بر لزوم ارتباط دائمی این سازمان با شرکای اجتماعی گفت: دیدگاه‌ها و پیشنهادهای تشکل‌های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی با مکانیزم طراحی شده به صورت مستقیم و بدون واسطه دریافت شده و در تمامی تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
 
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به جایگاه نظارتی این شورا، بخش‌های مختلف سازمان به صورت دوره‌ای گزارش عملکرد خود را به شورا ارائه خواهند کرد. البته شیوه نامه مربوط به تشکیل این شورای راهبردی پس از تأیید مدیرعامل سازمان برای تصویب نهایی به هیأت مدیره ارائه خواهد شد.
شماران