معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در نشست تخصصی مسئولین کارگزاری‌های رسمی استانهای تهران و البرز گفت: برونسپاری امور و استفاده از خدمات کارگزاری‌های رسمی سازمان تامین اجتماعی یکی از اولویت‌های این سازمان است و در این راستا سازمان درنظر دارد کارها و وظایف جدیدی را به کارگزاری‌های رسمی واگذار کند و امور حسابرسی دفاتر قانونی یکی از این وظایف است که برای واگذاری آنها مقدمات لازم فراهم شده است.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در نشست تخصصی مسئولین کارگزاری‌های رسمی استان‌های تهران و البرز اظهار داشت: یکی از مشکلات فعلی سازمان تأمین اجتماعی تعداد بالای پرونده‌های در انتظار حسابرسی است و بهترین راهکار برای رفع این مشکل استفاده از ظرفیت کارگزاری‌های رسمی است. وی در این نشست با اشاره به گستره فعالیت و گردش مالی قابل توجه سازمان تأمین اجتماعی، گفت: هرماه برای هدفمند سازی یارانه‌ها 3200 میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت می‌شود که این مبلغ با استفاده از تمامی منابع عمومی کشور به دست می‌آید. ولی سازمان تأمین اجتماعی بدون وابستگی به بودجه عمومی کشور ماهانه مبلغ 4200 میلیارد تومان برای ارائه خدمات هزینه می‌کند.
 
وی با بیان این که در سال جاری تا کنون ماهانه به طور متوسط 3500 میلیارد تومان حق بیمه دریافت شده است، افزود: این کار بزرگ با همکاری و تلاش بدنه نیروی انسانی متخصص و با تجربه انجام می‌شود و این ساختاری است که در طول سال‌های طولانی فعالیت سازمان شکل گرفته و جای افتخار دارد. وی گفت: بودجه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی 59 هزار و 800 میلیارد تومان است که معادل یک سوم بودجه کل کشور است.
 
 

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به گستردگی فعالیت سازمان تأمین اجتماعی و محدودیت‌هایی که در رابطه با استخدام و گسترش شعب وجود دارد، گفت: سازمان چاره کار را در برون سپاری فعالیت‌ها و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی دیده است. وی با تأکید بر استفاده از خدمات شبکه کارگزاری‌های رسمی این سازمان گفت: سازمان تأمین اجتماعی به سرعت به سوی مکانیزه شدن و برون سپاری حرکت می‌کند و امیدواریم از این طریق بتوانیم خدمات مناسب‌تری به جامعه هدف ارائه دهیم. وی تأکید کرد: ما به گسترش فعالیت کارگزاری‌های رسمی اعتقاد داریم و بر این باوریم که کارگزاری‌های رسمی می‌توانند نسخه نجات بخش سازمان تأمین اجتماعی باشند.

شماران