در پی صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتشار نخستین اوراق صکوک استصناع (سفارش ساخت)، از روز دوشنبه 2 آذر 1394 تا روز چهارشنبه 4 آذر 1394 این اوراق به مدت 3 روز پذیره نویسی و معاملات ثانویه آن نیز در بورس اوراق بهادار تهران انجام خواهد شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از بورس اوراق بهادار تهران، در پی صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتشار نخستین اوراق صکوک استصناع (سفارش ساخت)، از روز دوشنبه 2 آذر 1394 تا روز چهارشنبه 4 آذر 1394 این اوراق به مدت 3 روز پذیره نویسی و معاملات ثانویه آن نیز در بورس اوراق بهادار تهران انجام خواهد شد. مطابق این گزارش، اوراق صکوک استصناع (سفارش ساخت) فوق متعلق به شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی (سهامی خاص) است که در تاریخ 27 آبان 1394 در فهرست بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران با نماد معاملاتی (صملی 9709) درج شده است.
 
اوراق صکوک استصناع (سفارش ساخت) ابزاری است برای تأمین منابع مالی از طریق انتشار عمومی اوراق بهادار و به پشتوانه دارایی‌هایی که شرکت قصد ساخت آن را دارد.اوراق فوق که طی هفته جاری منتشر خواهد شد به منظور ساخت ساختمان های صنعتی کارخانه کنسانتره و کارخانه گندله هر یک با ظرفیت تولید 2.5میلیون تن در سال توسط شرکت واسط مالی شهریور دوم (با مسئولیت محدود) منتشر خواهد شد. تعداد کل اوراق پذیرفته شده و قابل عرضه 1.629.314 ورقه و ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است. این اوراق سه ساله (36 ماه) با تاریخ سررسید 2 آذر 1397 منتشر خواهد و با نرخ سود 23 درصد سالانه روزشمار و معاف از مالیات خواهد بود. مطابق این گزارش سود تعیین شده این اوراق هر 3 ماه یک بار پرداخت می شود.
 
علاقه مندان می‎توانند برای آشنایی بیشتر با اوراق صکوک استصناع (سفارش ساخت) «دستورالعمل انتشار اوراق سفارش ساخت مصوب 2 آذر 1392 و اصلاحیه مورخ 19 اسفند 1393 آن را از وبگاه سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی زیر دریافت و مطالعه کنند:
 
شماران