بیستمین مجمع عمومی نهادهای ثبت، سپرده‌ گذاری و تسویه و پایاپای آسیا - اقیانوسیه(Asia-Pacific CSD Group) آبان ماه 1395 برای نخستین بار به میزبانی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در ایران برگزار خواهد شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، در حاشیه برگزاری نوزدهمین مجمع عمومی گروه نهادهای ثبت، سپرده‌ گذاری و تسویه و پایاپای آسیا- اقیانوسیه(ACG) که در ماه جاری در تایوان برگزار شد، درخواست شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران مبنی بر میزبانی دوره آینده این مجمع بررسی و به تصویب اعضای حاضر در مجمع رسید.
 
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری در مجمع اخیر این نهاد در سخنرانی خود با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان بازار سرمایه ایران گفت: تغییرات و حرکت بزرگی در زمینه مسائل اقتصادی و به ویژه بازارهای مالی در ایران به وجود آمده است که می تواند نقش بسزایی در افزایش همکارهای ما با سایر کشورها داشته باشد. وی با اشاره به دیپلماسی موفق ایران افزود: توافق برد _ برد که بین ایران و 1+ 5 بر سر برنامه های هسته ای حاصل شد، بر مبنای احترام متقابل و صلح جهانی بوده است. وی با بیان این که شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان یکی از ارکان مهم بازار سرمایه ایران مسئولیت تسویه و پایاپای این بازار را برعهده دارد، اظهار داشت: شرایط برای بازگشایی و اتصال بازار سرمایه ایران با بازارهای مالی جهان فراهم شده که این موضوع نوید بخش آینده ای روشن برای سرمایه گذاری در این کشور است. مدیرعامل سمات در پایان سخان خود از تمامی اعضای مجمع عمومی نهادهای ثبت، سپرده‌ گذاری و تسویه و پایاپای آسیا - اقیانوسیه(ACG) برای حضور در بیستمین اجلاس این نهاد بین المللی در ایران دعوت کرد.
 
شرکت سپرده گذاری مرکزی در شانزدهمین اجلاس سالانه نهادهای ثبت، سپرده‌ گذاری و تسویه و پایاپای آسیا - اقیانوسیه(ACG) در اندونزی به عضویت این نهادی بین المللی درآمد.ACG با عضویت بیش از 30 نهاد ثبتی و تسویه و پایاپای از کشورهای چین، کره جنوبی، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، اندونزی، مالزی، هند، بنگلادش، هنگ‌کنگ، قزاقستان، مالدیو، مغولستان، سنگاپور، فیلیپین، سریلانکا، تایوان، تایلند، ازبکستان، ایران و ... تشکیل شده است و از معتبرترین سندیکاهای بین‌المللی در این حوزه به شمار می‌رود. همفکری و تبادل تجربه در حوزه‌های تخصصی ثبت، سپرده‌ گذاری و تسویه و پایاپای، از مهم ترین اهداف تشکیل این مجمع است.
 
 

بیستمین مجمع عمومی نهادهای ثبت، سپرده‌ گذاری و تسویه و پایاپای آسیا - اقیانوسیه (ACG) آبان ماه سال 1395 در تهران برگزار خواهد شد.

شماران