پس از فروش یک ثانیه ای اوراق سلف پی وی سی پتروشیمی آبادان در هفته گذشته و تامین مالی ٢٥ میلیارد تومانی این شرکت، امروز نیز اوراق سلف سنگ آهن دانه بندی شرکت چادرملو از طریق بورس کالا منتشر شد که این اوراق نیز با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران در یک ثانیه مورد دادوستد قرار گرفت.
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، امروز اوراق سلف استاندار سنگ آهن دانه بندی شرکت چادرملو به منظور تامین مالی این شرکت از طریق بورس کالا منتشر شد که به محض بازگشایی سیستم معاملات در همان ثانیه نخست کل اوراق مربوط به یک میلیون تن سنگ آهن این شرکت به فروش رفت.
 
کل عرضه این اوراق معادل یک میلیون تن و به قیمت ٨٠٦ هزار ریال به ازای هر تن بود که ٩ میلیون تن تقاضا برای آن وجود داشت. ارزش کل این اوراق بیش از ٨٠ میلیارد تومان اعلام شده است. سود اوراق سلف سنگ آهن چادرملو در سررسید یک ساله و بین ٢٥ تا ٢٨درصد و سود روز شمار آن ٢٢ درصد است. مطابق این گزارش، تامین مالی و تامین سرمایه در گردش شرکت ها از طریق اوراق سلف موازی به مراتب دارای مراحل آسان تر و همچنین هزینه کمتر نسبت به سیستم بانکی است
.
شماران