سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ویرایش جدید «اصول راهبری شرکتی (2015)» را منتشر کرد. این ویرایش جدید در نشست دوروزه مورخ 4 و 5 سپتامبر 2015 گروه بیست (G20) به تصویب وزیران امور مالی این کشورها رسید.  
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، در نشست دوروزه گروه بیست (G20) که در روزهای جمعه و شنبه مورخ 4 و 5 سپتامبر 2015  در آنکارا، ترکیه برگزار شد، ویرایش جدید «اصول راهبری شرکتی (2015)» سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) به تصویب وزیران امور مالی گروه بیست رسید. 
 
اصول راهبری شرکتی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ابتدا در می 1999 برای نخستین بار منتشر شد، و سپس در سال 2004 مورد بازنگری قرار گرفت. طی 16 سال گذشته این مجموعه به عنوان معتبرترین و مرجع‎ترین اصول راهبری شرکتی در سرتاسر جهان شناخته می‎شود و مبنای تدوین قوانین و مقررات متعددی در کشورها و قلمروهای مختلف قرار گرفته است. فرایند بازنگری اخیر این اصول از سال 2014 آغاز شد و سرانجام در سال جاری (2015) تکمیل شد.
 
اصول راهبری شرکتی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی یکی از 12 استاندارد کلیدی سامانه‎های مالی سالم مورد تاکید هیئت ثبات مالی (FSB) است و از سوی بسیاری از نهادهای ناظر بین المللی به عنوان مقررات مرجع راهبری شرکتی شناخته می شود. علاقه‎مندان می‎توانند ویرایش 2015 اصول راهبری شرکتی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را از وبگاه این سازمان به نشانی زیر دریافت کنند:
 
 
شماران