26و 27 آبان 1394 بیست و یکمین نشست سالانه فدراسیون بورس های سهام آسیایی و اروپایی (FEAS) به میزبانی بورس اوراق بهادار تهران در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از بورس اوراق بهادار تهران، 26 و 27 آبان 1394 بیست و یکمین نشست سالانه فدراسیون بورس های سهام آسیایی و اروپایی (FEAS) به میزبانی بورس اوراق بهادار تهران در اصفهان برگزار خواهد شد.
 
سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اعلام خبر فوق افزود: بورس اوراق بهادار تهران به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره FEASضمن میزبانی مجمع سالانه 2015 این فدراسیون منطقه ای، دو نشست کمیته اجرایی و کمیته کاری را نیز برگزار خواهد کرد.
 
وی هدف از برگزاری این مجمع در ایران را گسترش تعاملات بین المللی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در راستای افزایش تعاملات بین بورس ها تاکنون از کشورهای ترکیه، رومانی، مصر، عمان، قبرس، ارمنستان، سوریه، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، قزاقستان، انگلستان، اردن، عراق، فلسطین و کره جنوبی برای حضور در این مجمع سالانه درخواست رسمی دریافت شده است.
 
وی یادآوری کرد: FEASدارای 50 عضو اصلی و وابسته از 30 کشور اروپایی و آسیایی است، و از ایران، بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران، کانون کارگزاران اوراق بهادار، شرکت سپرده گزاری مرکزی و تسویه وجوه و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از اعضای اصلی و وابسته این فدراسیون هستند.
 
 
گفتنی است، فدراسیون بورس‌های سهام اروپایی و آسیایی که به اختصار FEASنامیده می‌شود، در ۱۶ می ‌۱۹۹۵ با هدف ایجاد محیطی منصفانه، کارا و شفاف در بازار بین اعضای فدراسیون تاسیس شد و همواره تلاش کرده است تا در حد امکان موانع داد و ستد و تبادل دانش و تجربه را بین اعضای گروه تسهیل کند. در ضمن تقویت سطح همکاری، توسعه بازارهای اوراق بهادار کشورهای عضو، ارتقای روابط بین المللی و ارائه فرصت های پذیرش و داد و ستد اوراق بهادار منتشر شده در سطح منطقه، یکپارچه سازی قوانین و مقررات و استفاده از فن آوری جدید برای داد و ستد و امورپایاپای در بازارهای اوراق بهادار نیز از دیگر اهداف تشکیل فدراسیون بوده است.
شماران