مطابق بخشنامه صادره از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SCEP) استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی شرکتهای کوچک و متوسط (IFRS for SMEs) برای همه شرکت‎های کوچک و متوسط فعال در پاکستان لازم الاجرا شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از بنیاد IFRS، مطابق بخشنامه مورخ 15 سپتامبر 2015 کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SCEP) از این پس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی شرکت‎های کوچک و متوسط (IFRS for SMEs) برای همه شرکتهای کوچک و متوسط فعال در پاکستان به جز شرکت‎هایی که از گذشته مشمول به کارگیری مجموعه کامل استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (Full IFRS) بودند، لازم الاجرا شد.
گفتنی است، پیش از این، در پاکستان، مجموعه کامل استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (Full IFRS) برای همه شرکت‎های پذیرفته شده در بورس (شامل شرکت‎های خارجی پذیرفته شده در بورس در پاکستان)، شرکت‎های دارای ذی‎نفعان عمومی (از جمله، شرکت‎های در حال پذیرش در بورس، شرکت‎های بخش عمومی، شرکت‎های آب و برق و ... عمومی، و موسسات مالی)، و شرکت‎های بزرگ ناپذیرفته در بورس (با سرمایه بیش از 2 میلیون دلار یا گردش مالی سالانه بیش از 9.5 میلیون دلار) لازم الاجرا شده بود.
مطابق ضوابط پاکستان، شرکت‎های مشمول به کارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی شرکتهای کوچک و متوسط (IFRS for SMEs) شرکت‎هایی هستند که در بورس پذیرفته نشده اند، دارای ذی‎نفعان عمومی نیستند، و در زمره شرکت‎های بزرگ و شرکت‎های کوچک نیز طبقه‎بندی نمی‎شوند. مطابق ضوابط این کشور، شرکت‎های کوچک (با سرمایه کمتر از 250.000 دلار یا گردش مالی سالانه کمتر از 950.000 دلار) همچنان مشمول به کارگیری استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی شرکت‎های کوچک (AFRS for SSEs) صادره از سوی انجمن حسابداران خبره پاکستان (ICAP) خواهند بود. البته این شرکت‎ها نیز مجاز به استفاده از مجموعه کامل استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (Full IFRS) یا استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی شرکتهای کوچک و متوسط (IFRS for SMEs) هستند.
علاقه‎مندان می‎توانند برای اطلاعات بیشتر شناخت‎نامه (پروفایل) پاکستان را در وبگاه بنیاد IFRS به نشانی زیر ملاحظه کنند:
 
شماران