معاون اموربانکی، بیمه وشرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با تدبیر، مراقبت و اقدام به موقع بانک ملی ایران و همراهی سازمان اطلاعات استان تهران، باند بزرگی که قصد سوءاستفاده از حساب های بانک ملی ایران را داشتند، کشف و دستگیر شدند.
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از خبرآنلاین، محمد پاریزی با بیان مطالب فوق افزود: در تاریخ 30 تیر 1394 گزارشی به مدیریت حراست بانک ملی ایران واصل شد که حاکی از قصد یک باند کلاهبردار با هدایت از خارج از کشور، برای سوءاستفاده از حسابهای چند بانک از جمله بانک ملی ایران بود.
 
وی در ادامه گفت: این موضوع بلافاصله از سوی حراست بانک ملی ایران به سازمان اطلاعات استان تهران انعکاس یافت و طی سه ماه گذشته با همکاری مدیران و کارکنان بانک ملی ایران و سازمان اطلاعات استان تهران اقدامات و تماس های این باند کلاهبردار مورد رصد قرار گرفت.
 
پاریزی تأکید کرد: این باند در روز پنجشنبه 3 مهر 1394 قصد داشتند از طریق معاون یکی از شعب بانک مبالغ کلانی را به حساب چند صرافی برای انتقال بعدی به حساب های دیگر واریز کنند، که با توجه به تمهیدات قبلی بانک همه حساب ها مسدود و اعضای باند توسط سازمان اطلاعات تهران بازداشت شدند. این در حالی بود که اعضای این باند طی این مدت هیچ گونه اطلاعی از کنترل و نظارت بانک ملی و سازمان اطلاعات تهران نداشتند.
 
وی در ادامه با اشاره به این که برای افراد عامل این سوءاستفاده و خانواده آنان ویزای شنگن برای خروج از کشور اخذ شده بود، تصریح کرد: این افراد قصد داشتند با استفاده از تعطیلی ایام تاسوعا و عاشورا انتقال وجوه را تکمیل کنند و از کشور خارج شوند.
 
 

معاون اموربانکی، بیمه وشرکت های دولتی وزارت اقتصاد در پایان از مدیریت بانک ملی ایران و همکاری صمیمانه کارشناسان سازمان اطلاعات استان تهران و مدیریت حراست و بازرسی بانک ملی ایران در خنثی کردن این کلاهبرداری مالی قدردانی کرد.

شماران