رئیس جمهور در سفر خود برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در جلسه‌ای با فعالان اقتصادی آمریکا آنان را به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، با حضور در همایش صنعت و تجارت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امروز دوران ایرانهراسی سپری شده است و دورانی است که از فضای سودآور فعالیت اقتصادی در ایران شاهد استقبال در سطح جهان یعنی آسیا، اروپا، آمریکا و دیگر کشورها هستیم.

رئیس جمهور افزود: من در سفر اخیرم برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل در جلسه‌ای که با فعالان اقتصادی آمریکا داشتم آنان را دعوت به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران کردم البته در صورتی که خودشان بتوانند موانع داخلی خود را بردارند.

وی با بیان این که در بعضی از رسانه‌ها از مشکلات حضور کارآفرینان آمریکایی در ایران سخن گفته می‌شود خاطر نشان کرد: ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد ولی این مشکلات از طرف ایران نیست و از سمت خودشان است.

وی افزود: یکی از مدیران معروف آمریکایی می‌خواست دولت ایران دولت آمریکا را تشویق کند که موانع پیش‌روی آنان برداشته شود تا بتوانند در ایران حضور داشته باشند.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: هیچ وقت ایران مانع حضور سرمایه‌گذاران آمریکایی در ایران نبوده است و هر زمان این مشکل وجود داشته است به دلیل تحریم‌هایی بوده است که آنان خودشان شروع کرده‌اند. امروز هم اگر بتوانند تحریم را بردارند راه به سوی آنان باز است. ما در شرایط جدید آماده میزبانی خوب و دعوت از همه کارآفرینان خارجی هستیم. در صورتی که آنان هم سرمایه و تکنولوژی را وارد ایران کنند.

وی ادامه داد: در این صورت بخشی از بازار 80 میلیونی ایران در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا بازار صادراتی مشترکی برای هر دو طرف ایجاد شود.

شماران