رییس کل بانک مرکزی به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که به میزبانی پرو برگزار می‌شود، عازم لیما شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این اجلاس در روزهای 17 تا 19 مهر 1394 در لیما پایتخت پرو برگزار می شود، و فرصتي مناسب براي گردهمايي نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای مختلف است. در این اجلاس نمایندگان ایران با رئیسان کل بانک‌های مرکزی آلمان، فرانسه، هند، ایتالیا، افعانستان و امارات متحد عربی به طور جداگانه دیدار خواهند داشت.
در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی رئیسان کل بانک‌هاي مرکزي و وزراي امور اقتصادی کشورها و فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسات مالي گرد هم می‌آیند تا درباره مهمترین مسائل اقتصاد جهانی با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کنند و به نظر می‌رسد در حاشیه این دیدارها، راهکار‌های اجراییسازی رفع تحریم‌های ایران نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
از دیگر برنامه‌های سیف می‌توان به ملاقات‌ با کريستين لاگارد، مدیرعامل صندوق بين‌المللي پول و دیگر مقامات اين صندوق و همچنين شرکت در جلسه رئیسان و وزراي گروه 24 اشاره کرد.

گروه 24 متشکل از 24 کشور درحال توسعه است که همه ساله مواضع خود را در امور پولی و مالی بین‌المللی هماهنگ می‌کنند. کشورهای گروه 24 شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، لبنان (از آسیا)، برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا، ترینادا و توباکو (از آمریکای لاتین)، آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج  و غنا (از آفریقا) است. چین، عربستان و مراکش نیز به‌عنوان اعضای ناظر در این اجلاس حضور دارند.

شماران