بعد از توافق هسته ای بسیاری از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورهای اروپایی به تهران سفر کردند که یکی از آنان وزیر امور خارجه فرانسه بود. در همین ارتباط، شامگاه دوشنبه، 30 شهریور 1394، در هتل اسپیناس تهران، سازمان بورس و اوراق بهادار میزبان سرمایه گذاران و مدیران صنعتی فرانسوی بود.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در میهمانی اقتصادی هتل اسپیناس علاوه بر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و وزیران کشاورزی و جهانگردی و مشاور در امور بازرگانی خارجی، هیئتی 150 نفره از مدیران صنعتی و مالی فرانسه و همچنین جمعی دیگر از فعالان اقتصادی و صنعتی همتراز ایرانی حضور داشتند.

هدف اصلی این شب نشینی اقتصادی آشنایی اولیه برای برقراری و استحکام همکاری فعالان اقتصادی بین دو کشور عنوان شد. در این گردهمایی به نمایندگی از ایران، محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، حسین عبده تبریزی مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی، فرهاد مرسلی، مدیر امور بین‌الملل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، بیژن بهادری، مشاور بین الملل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار سخنرانی کردند. از طرف فرانسوی ها نیز چند تن از مدیران بلندپایه به ایراد سخنرانی پرداختند.

شماران