مطابق این اینفوگرافیک، انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) در حال حاضر 412.000 عضو دارد و از هر زمان دیگری در تاریخ این انجمن حرفه‎ای، از حیث شمار اعضاء، بزرگتر است. در این اینفوگرافیک، بر راهبرد این انجمن مبنی بر تنوع‎بخشی به اعضاء (از زمینه‎های شغلی مختلف حسابداری- علاوه بر حسابداری عمومی) تاکید شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، در مقدمه اینفوگرافیک منتشر شده از سوی انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) می‎خوانیم: همچنان که انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) به راه تکاملبخشی به حرفه حسابداری ادامه می‎دهد، ما در حال حفظ پایندگی، ربط‎پذیری، و چالاکی انجمن برای آینده هستیم. ما به ارتقاء، محافظت، و رشد "حسابداران رسمی" پایبندیم و به اعضای انجمن در پرداختن به موضوعات حسابداری کمک می‎کنیم. در نمودارهای زیر، خلاصه‎ای اجمالی از جایگاه فعلی و آن چه انجمن در پیشرو دارد، ارائه شده است.

 

مقاطع تحصیلی مختلف حسابداری

نخستین بخش این اینفوگرافیک به ارائه نمایی کلی از تحصیلات حسابداری در آمریکا اختصاص دارد. مطابق اطلاعات این بخش، هم اکنون، ثبت‎نام در مقاطع تحصیلی مختلف حسابداری در آمریکا در بالاترین حدّ آن تا به حال است. در سال تحصیلی 2014-2013 مجموعاً 253.000 دانشجو در سطوح مختلف دانشگاهی ثبت‎نام‎کردهاند. این مقدار نسبت به سال تحصیلی 2012-2011 با 5% افزایش همراه بوده است. همچنین، در سال 2014 مجموعاً 82.000 دانشجوی حسابداری در مقاطع مختلف دانشگاهی دانش‎آموخته شده‎اند که نسبت به سال 2008 بیش از 23% افزایش یافته است.

 

انجمنی بزرگتر از همیشه

در سال 2016، شمار اعضای این انجمن حرفه‎ای به 412.000 عضو رسیده است که نشاندهنده بیشترین شمار اعضاء در تاریخ این انجمن است.

 

ارزش حسابداران رسمی برای سازمانها

مطابق این اینفوگرافیک، ارزش حسابداران رسمی برای سازمان‎ها در حال افزایش است. بر مبنای تحقیق انجام‎شده توسط انجمن در سال 2015 با عنوان «AICPA brand research2015»، حدود 88% از تصمیم‎گیرندگان کلیدی اظهار داشته‎اند که حسابداران رسمی را برای سازمان‎های خود ارزشمند می‎دانند. این درصد نسبت به سال 2013 نشان‎دهنده 9% افزایش است.

همچنین، 84% از تصمیم‎گیرندگان کلیدی اعلام کرده‎اند که به کار انجام‎شده توسط یک حسابدار رسمی بیشتر از کار انجام‎شده توسط سایر افراد اعتماد دارند.

 

حرفه در حال متصل‎ترشدن، پیچیده‎تر شدن، و تخصصی‎ترشدن است

بر مبنای یافته‎های یکی دیگر از تحقیقات این انجمن که به صورت مشترک با انجمن حسابداران مدیریت خبره (CIMA) انجام شده است، بیش از 65% پاسخ‎دهندگان سطح C این تحقیق از سازمان‎های خود گزارش کرده‎اند که کارکرد تامین مالی در حال تکامل یافتن به یک نقش راهبردی‎تر است.

 

همچنین، برمبنای یکی دیگر تحقیقات این انجمن اعلام شده است، تا سال 2017، 80% از شرکت‎های کوچک و متوسط (SMEs) درآمدهای بین‎المللی خواهند داشت.

 

راهبرد تنوع‎بخشی به اعضای AICPA

در بخش پایانی این اینفوگرافیک آمده است، AICPA یک حرفه‎ به سرعت در حال متنوع‎ترشدن را نمایندگی می‎کند که به کسب‎وکارهایی در اندازه‎های مختلف خدمت‎رسانی می‎کند. مطابق یکی دیگر از تحقیقات انجمن، 84% حسابداران رسمی معتقدند AICPA باید اعضای متنوعی را نمایندگی کند، نه فقط این که نماینده افرادی باشد که در حسابداری عمومی کار می‎کنند. در این بخش اعلام شده است، حدود 40% از اعضای AICPA در حسابداری مدیریت کار می‎کنند.

 

علاقه‎مندان می‎توانند فایل pdf این اینفوگرافیک با عنوان strength of the profession را از وبگاه انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) دریافت کنند. انتشار ترجمه  فارسی این اینفوگرافیک نیز به نقل از پایگاه اطلاعرسانی انجمن حسابداران خبره ایران بلامانع است.

شماران