«انجمن حسابداران مدیریت (آمریکا)» (IMA) در تولید تیزر تلویزیونی کمپین تبلیغاتی خود برای ترویج گواهینامه حرفهای «حسابدار مدیریت خبره» (CMA) که از دوشنبه هفته جاری به مدت یک هفته راه‎اندازی کرده است از موضوع عجیب، نامتعارف و در عین حال خلاقانه "خالکوبی (Tattoo)" استفاده کرد.

 

تقریبا همه حسابداران جهان نام «انجمن حسابداران مدیریت (آمریکا)» (IMA) را شنیدهاند. این انجمن چند سالی است که نام خود را با حفظ همان نام اختصاری  IMAبه «انجمن حسابداران و حرفهایهای مالی شاغل در کسبوکار» تغییر داده است (دریافت گزارش سالانه 2015).

 

گواهینامه حرفهای «حسابدار مدیریت خبره» (CMA) که توسط این انجمن بر مبنای سابقه کار حرفهای  و موفقیت در آزمون کتبی تخصصی به متقاضیان اعطا میشود، یکی از معتبرترین گواهینامههای حرفهای حسابداران است که تا کنون تنها 80 هزار نفر از سرتاسر جهان موفق به دریافت آن شده اند.

 

این انجمن از دوشنبه هفته جاری (12 سپتامبر 2016) اقدام به راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی گسترده در کانالهای تلویزیونی آمریکا (به مدت یک هفته) برای ترویج گواهینامه حرفهای «حسابدار مدیریت خبره» (CMA) کرده است که موضوع آن (به ویژه در فرهنگ کشور ما) بسیار عجیب و نامتعارف به نظر می رسد.

 

طبق اعلام این انجمن، تحقیقات نشان می دهد 40 درصد از افراد (احتمالا "آمریکایی") بین 26 تا 40 سال حداقل یک تتو (خالکوبی) بر روی بدن خود دارند! و 43 درصد از این افراد فکر میکنند که داشتن "معنای شخصی" مهمترین فاکتور برای یک نقش تتوی منحصر بهفرد و جذاب است. سناریوی تیزر تلویزیونی کمپین تبلیغاتی این انجمن، با ایده گرفتن از یافته فوق، بدین ترتیب تنظیم شده است که: چهار همکار "حسابدار مدیریت" برای حک کردن خالکوبی (تتو) بر روی بدن خود در مکان مربوط حضور دارند. سه نفر از این افراد با تردید همراه با ترس در حال نظاره حک شدن نقش تتو بر روی پوست پشت همکار چهارم (که جوانی خوشتیپ و جسور به نظر می رسد) هستند. هنگامی که نقش تتو بر پشت این جوان تکمیل میشود، ترس و تردید از چهره آن سه حسابدار دیگر محو میشود و در ادامه شاهدیم که این سه نفر برای انجام این کار از یکدیگر پیشی میگیرند.

 

ایده این تیزر تبلیغاتی هرچند در فرهنگ ما متعارف و حتی جالب به نظر نمیرسد، ولی با در نظر فرهنگ جامعه هدف آن (آمریکاییهای بالغ بین 26 تا 40 سال) بسیار هوشمندانه طراحی و اجراء شده است. در این سناریو با هوشمندی تمام چنین القاء میشود که گرفتن "گواهینامه حرفهای" (در اینجا CMA) همچون حک شدن یک نقش خالکوبی (تتو) بر بدن فرد، وی را تا آخر عمر از دیگر همپیشگان خود متمایز میکند.

شماران