موسسه خدمات و حسابرسی دیلویت، با بهره گیری از ابزارها و منابع جدید در زمینه الزامات، مسئولیت‌های نظارتی و استراتژی‌های ارتقای اثربخشی، اقدام به اصلاح راهنمای کمیته حسابرسی خود کرده است.

این راهنمای آنلاین در ماه سپتامبر منتشر و برای آخرین بار در سال 2018 ، با هدف کمک به اعضای قدیمی و جدید کمیته حسابرسی و افرادی که با کمیته‌های حسابرسی همکاری نزدیک دارند مانند مدیران مالی، ناظران، مدیران اجرایی، مشاوران و حسابرسان مستقل به‌روزرسانی شد.

همچنین، این راهنما موضوعاتی از قبیل چگونگی پیش برد مسئولیت‌ها توسط کمیته‌های حسابرسی را به منظور نظارت بر جنبه‌های مختلف گزارشگری مالی، ریسک، حسابرسان داخلی، حسابرسان مستقل و اخلاق پوشش داده و تشریح می‌کند ترکیب کمیته تا چه اندازه الزامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار و بورس نیویورک را در زمینه استقلال و سواد مالی برآورده خواهد کرد. این سند همچنین با در نظر گرفتن  تغییر مسئولیت‌ها در سال‌های اخیر، مطابقت منشور کمیته حسابرسی را با الزامات فعلی مورد بحث قرار میدهد. موضوعات دیگری که در این راهنما به آنها پرداخته شده شامل رویه‌ها و ملاحظات رایج هنگام انجام ارزیابی‌های کمیته و چگونگی تقویت اثربخشی کلی کمیته‌های حسابرسی است.

 

https://www.accountingtoday.com/news/deloitte-updates-audit-committee-guide

شماران