موسسه حسابرسی دیلویت طی گزارشی اعلام کرد با توجه به اقدام شرکت رقیب، یعنی موسسه حسابرسی  عضو بیگ فور " ارنست اند یانگ" ، مبنی بر مجزا کردن فعالیت حسابرسی خود به عنوان یک نهاد مجزا از فعالیت مشاوره، این شرکت اجرای هرگونه طرح تفکیک را تکذیب خواهد کرد.

بنا به گزارش وال استریت ژورنال، پس از انتشار خبر اقدام به جداسازی در موسسه حسابرسی ارنست اند یانگ، موسسه دیلویت با سرمایه گذاران بانکی خود در گلدمن تماس گرفته و در پی تایید موسسه ارنست اند یانگ مبنی بر ارزیابی چنین اقدامی، هرگونه تصمیم به تفکیک را مجدداً تکذیب کرد. در بیانیه‌ای که توسط جاناتان گاندال، سخنگوی دیلویت منتشر شده چنین آمده: گزارش‌های اخیر رسانه‌ها مبنی بر اینکه ما در حال بررسی طرحی برای جدا سازی در سازمان خود هستیم، کاملاً نادرست است. همانطور که قبلاً گفته شد، ما همچنان به مدل کسب و کار فعلی خود متعهد خواهیم بود.

پرایس واترهاوس کوپرز و کی‌پی‌ام‌جی نیز در این باره اظهار کردند که هیچ برنامه‌ای برای تقسیم شرکت‌های خود ندارند. در میان رسوایی‌های حسابداری در اوایل دهه دو هزار موسسات پی دبلیو سی، ارنست اند یانگ و کی پی ام جی، شیوه‌های مشاوره خود را تغییر دادند اما در سال‎های آتی آنها را بازسازی کردند. با این حال، دیلویت تصمیم گرفت تا شیوه مشاوره سودآور خود را حفظ کند. به عنوان مثال برای سال مالی منتهی به سی و یک می دو هزار و بیست و یک، این موسسه درآمد جهانی پانصد و دو میلیارد دلاری را گزارش کرد که در آن حسابرسی و اعتبار بخشی شش درصد و درآمد مشاوره پنج درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. این در حالی است که این تصور وجود داشت که درآمد مشاوره به طور کلی بسیار بیشتر از درآمد حسابرسی و اعتبار بخشی است.

 

 

https://www.accountingtoday.com/news/deloitte-denies-plan-to-split-firm

 

شماران