بر اساس نظرسنجی که اخیراً توسط فدراسیون بین المللی حسابداران صورت گرفته، به نظر می‌رسد هزینه‌های حسابرسی در ایالات متحده طی سالهای اخیر با سرعت بیشتری نسبت به کانادا و کشورهای اروپایی در حال افزایش است.

انتشار این نظرسنجی نشان داد میانگین حق‌الزحمه حسابرسی در شرکت ‎های آمریکایی به عنوان درصدی از درآمد، از سی و نه دهم درصد در سال‌های دو هزار و هجده و دو هزار و نوزده، به چهل و چهار دهم درصد در سال دو هزار و بیست و  میانگین درآمد بیش از 10 میلیون دلار افزایش یافته است. در مقابل، برای شرکت‌های کانادایی در بورس اوراق بهادار تورنتو، متوسط هزینه‌های حسابرسی از سی دهم درصد در سال‌های دوهزار و هفده تا دو هزار و نوزده، به سی و سه دهم درصد در سال دو هزار و بیست افزایش یافت.

میانگین هزینه‌های حسابرسی در فرانسه پس از افزایش از نوزده دهم درصد در سال دو هزار و هجده برای شرکت‌هایی که در صرافی‌های بزرگ با بیش از ده میلیون یورو درآمد داشتند، تا بیست و یک دهم درصد در سال‌های دو هزار و نوزده و دو هزار و بیست ثابت ماند. کشور آلمان نیز، افزایش متوسط هزینه‌های حسابرسی اندکی را از نه صدم درصد در سال‌های دو هزار و هجده و دو هزار و نوزده، به یازده دهم درصد درآمد شاهد بود. همینطور درآمد در کشور ایتالیا از نه صدم درصد در سال دو هزار و نوزده به یک دهم درصد در سال دو هزار و بیست و متوسط هزینه‌های حسابرسی در بریتانیا با آمار درآمد از چهارده دهم درصد در سال دو هزار و نوزده به هجده دهم درصد در سال دو هزار و بیست افزایش داشت.

 

 

 

 

 

https://www.accountingtoday.com/news/audit-fees-rising-faster-in-u-s-than-other-countries

 

شماران