طبق گزارش اخیر تامسون رویترز که روز دوشنبه منتشر شد، پیروی از مالیاتهای "غیر مستقیم" مانند مالیات فروش و مصرف برای بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان به مشکل بزرگی تبدیل شده است.

این گزارش نشان می‌دهد با توجه به این که دولت‌ها برای مقابله با پیامدهای همه‌گیری کووید-۱۹ در تلاش هستند درآمد بیشتری کسب کنند، ۸۰ درصد از مدیران مالی جهان چالش‌های مهم ناشی از اجرای الزامات پرداخت مالیات غیرمستقیم را گزارش کرده‌اند. بر اساس این گزارش، مالیات بر فروش در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر انتشار این گزارش، تامسون رویترز همچنین پلت فرم غیرمستقیم تعیین مالیات در هر نقطه را  راه اندازی کرد. IDT Determination Anywhere یک پلت فرم فناوری مالیاتی مبتنی بر رایانش ابری است که در راس زیرساختهای موجود یک شرکت در فضای ابری قرار می‌گیرد. این پلتفرم از فناوری "رایانش مرزی یا سیستم محاسباتی اج" برای نزدیکی بهتر به سیستمهای تراکنش استفاده می‌کند. متخصصان مالیاتی میتوانند موتور تعیین مالیات را در هر نقطه از تراکنش یا در هر کانال افزایش دهند و این در حالی است که کنترل داده‌های متمرکز را حفظ میکنند، که این امر می‌تواند به ویژه برای خرده فروشان آنلاین کارآمد باشد. طبق گفته این شرکت در مرحله آزمایش و توسعه، این پلتفرم تاخیر شبکه را حذف کرده تا سرعت محاسباتی 50 درصد بهتری را در یک سیستم مبتنی بر رایانش ابری ارائه دهد.

این سیستم می تواند فروش را مدیریت کند و از مالیات، مالیات غیر مستقیم و مالیات های بین المللی مانند مالیات بر ارزش افزوده و مالیات کالاها و خدمات استفاده کند.

 

 

 

https://www.accountingtoday.com/news/indirect-tax-compliance-becomes-more-of-a-challenge?position=editorial_4&campaignname=ACT%20Daily-11162021&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503%2B%27-%27%2B11162021&bt_ee=gT4Dc%2BkEclsucpV%2F0V3%2BYNOsopW4zA1og%2BDGVR8cl3rAXFznwzc7jnI9fG9%2BVV%2BX&bt_ts=1637060642022

شماران