به دنبال تحریم‌های گسترده ; کشورهای مختلف دنیا علیه روسیه، انجمن کارشناسان حسابداری یادآور شده است که رعایت تحریم‌ها موضوعی حیاتی برای حسابداران و سایرین در بخش‌های مختلف شده است.

پس از حمله روسیه  به اوکراین، ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا دور جدیدی از تحریم های اقتصادی را علیه روسیه آغاز کردند. این تحریم‌ها به تحریم‌هایی که پس از حمله به کریمه در سال 2014 اعمال شده بود، افزود شد. اقدامات اقتصادی مضاعفی که علیه بانک مرکزی روسیه و صندوق اموال سلطنتی این کشور طی هفته های گذشته اعمال شد، به این معناست که بخش عمده سیستم مالی روسیه اکنون تحت پوشش تحریم‌های جهانی قرار دارد.

اقدامات در نظر گرفته شده اخیر، نهادهای بریتانیایی را از ارائه خدمات مالی به بانک مرکزی روسیه و همچنین وزارت دارایی و صندوق اموال ملی این کشور منع میکند. همینطور تحریمهای اقتصادی اعمال شده احتمالاً بر کار حسابداران و بسیاری از مشاغل نظارتی دیگر نیز تأثیر خواهد داشت.

به لحاظ عملی، کلیه افرادی که مانند حسابداران مشمول شرایط همکاری با این کشور هستند، باید فوراً و به طور کامل هرگونه مواجهه با روسیه یا اشخاص و نهادهای روسی را ارزیابی کنند. درک نقاط مواجهه بالقوه به این افراد کمک می‌کند تا واکنش سریع به تحریم‌های جدید را تسهیل کنند. مشمولین باید تمامی شرکا یا مشتریان و ساختارهای مالکیت آنها را در نظر بگیرند تا هرگونه سرمایه گذاری مستقیم یا غیرمستقیم از سوی نهادها یا افراد روسی را شناسایی کنند.

در صورت تصرف چنین وجوهی، افراد باید چنین وجوه یا منابعی را که تحت مالکیت یا کنترل اشخاص ذکر شده در اعلامیه تحریمهای مالی است را مسدود کرده و از معامله با این دارایی‌ها یا در دسترس قرار دادن آنها (مستقیم یا غیرمستقیم) در اختیار افراد فهرست شده خودداری کنند، مگر با مجوز OFSI (دفتر اجرای تحریم های مالی) برای انجام این کار.

 

 

 

 

 

 

 

https://www.pqmagazine.com/the-impact-of-fresh-sanctions-following-the-russian-invasion-of-ukraine-what-accountants-need-to-know/

شماران