در شرایط همه‎گیری بیماری کرونا، حسابداران به کمک پزشکان و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌آیند که نه تنها با همه‌گیری COVID-19 و انواع آن، بلکه با تغییر قوانین مالیاتی و استانداردهای حسابداری در تعامل هستند.

راب شیل، مدیر بخش سیستم سلامت در CliftonLarsonAllen در این باره اظهار داشت: ” اغلب مشتریانی که با آنها کار میکنم نهادهای معاف از مالیات هستند و برخی بیانه‎های حسابداری بر آنها تأثیرگذار است و این در حالی است که  بسیاری از آنها تحت تأثیر COVID-19 تلاش در مدیریت کردن هزینههای مرتبط دارند.”

وی ادامه داد: ”اگرچه در حال حاضر نیز برای تامین اقلام ضروری مانند ماسک و دیگر تجهیزات شخصی همچنان زنجیره تامین با مشکل و کمبود مواجه است. با این حال، شرایط مانند سال گذشته و زمان شروع همه‌گیری جدی نیست. با این وجود،  برخی مشتریان در مورد افزایشی که این کمبودها بر هزینههای عرضه این محصولات داشته است دچار چالش هستند.”

در این حین، درکنار تورم افسارگسیخته در هزینه کالاها کمبود نیروی کار نیز مانند سایر صنایع، نقش بسزایی در حرفه مراقبت سلامت ایفا می‎کند، و این در شرایطی است که برخی کارگران به دلیل امتناع از واکسینه شدن، علیرغم آگاهی دقیق از خطرات ابتلا به کووید، خطر از دست دادن شغل خود را نیز دارند.

گذشته از این، استاندارد جدید حسابداری اجاره که برای اولین بار اجارههای عملیاتی را در ترازنامه بسیاری از شرکت ها قرار میدهد، یکی دیگر از نگرانی‌های سازمانهای بهداشتی و درمانی است. این استاندارد در سال 2019 برای شرکت‌های دولتی اجرایی شد، اما توسط هیئت استانداردهای حسابداری مالی دو بار برای شرکت‌های خصوصی و غیرانتفاعی به تعویق افتاد. با این حال، با وجود عدم آمادگی بسیاری سازمان ها، این استاندارد قرار است اواخر این ماه و در 15 دسامبر اجرایی شود. نظرسنجی که در روز پنجشنبه توسط شرکت نرم‌افزار حسابداری IRIS Innervision منتشر شد،  نشان داد 38 درصد از مدیران ارشد مالی و حسابداری شرکت‌های غیر دولتی همچنان پروژه اجرای استاندارد اجاره‌ها را آغاز نکرده‌اند. بر اساس این نظرسنجی که در ماه نوامبر انجام شد، مواردی که شروع به اجرای این پروژه کرده‌اند عمدتاً در مراحل اولیه هستند، 18٪ هنوز داده‌های مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کنند، 15٪ در حال پیشرفت بوده و 15٪ نیز هنوز به ارزیابی تاثیر ASC 842 می‎پردازند. در این میان، 6 % باقی ‎مانده پروژههای خود را با تمرکز بر سایر اولویت ها به تعویق انداختهاند و تنها 6 درصد پروژه را تکمیل کردهاند.

در این راستا، قانون جدید The Build Back Better Act، که دولت بایدن تنها با حمایت دموکراتها در تلاش برای تصویب آن از طرف کنگره است نیز تأثیرات گستردهای خواهد داشت. شیل بیان کرد: "با بکارگیری این قانون، یکی از مواردی که همچنان بر آن نظارت خواهیم داشت، موازینی است که به ویژه از طریق افزایش یارانه حق بیمه، پوشش دهی گسترده خواهد شد. این امر در صنعت مراقبت‌های بهداشتی بسیار مفید خواهد بود زیرا هدف این است که افرادی که در حال حاضر دارای پوشش بیمه نیستند جذب شوند تا از آن طریق بتوانند به مراقبت‌های بهداشتی مداوم دسترسی داشته باشند. با در نظر گرفتن این واقعیتها که زمانی که این افراد به سیستم درمانی کم هزینه دسترسی پیدا می‌کنند معمولاً مراقبت را برای مدت طولانی به تعویق انداخته‌اند و در شرایطی بسیار پیچیده و چالش برانگیزهستند چراکه راهی برای پرداخت امور درمانی نداشتند، امیدواریم این قانون در دست تصویب بتواند برخی از این مقررات را به اجرا بگذارد تا این افراد به پوشش درمانی و بیمه دسترسی داشته باشند و بتوانند مراقبتهای مورد نیاز خود را در زمان نیاز دریافت کرده و به مدیریت بهتر آن شرایط کمک کنند. "

https://www.accountingtoday.com/news/accountants-helping-health-providers-cope-with-economic-strains-amid-pandemic

شماران