IICA Accountant Day 13970919

 

به گفته دبیرکل انجمن، آیین گرامی‌داشت روز حسابدار سال 1397 انجمن حسابداران خبره ایران عصرگاه دوشنبه، 19 آذر 1397، از ساعت 16:30 تا 19:30، در محل تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. اعضای گرانمایه انجمن، در صورت ثبت‌نام (رایگان) در حدّ ظرفیت موجود در تالار محل برگزاری، امکان حضور در این آیین گرامیداشت را خواهند داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، محسن قاسمی دبیرکل انجمن در گفت‌وگو با این پایگاه اطلاع‌رسانی جزئیات برگزاری آیین گرامی‌داشت روز حسابدار سال 1397 انجمن حسابداران خبره ایران را تشریح کرد. قاسمی در ابتدا، فرارسیدن ایام گرامی‌داشت روز حسابدار را به تمامی اعضای گرانمایه انجمن و همه افراد حرفه‌ای شاغل در زمینه‌های تخصصی متنوع حرفه بزرگ حسابداری ایران شادباش گفت. وی تصریح کرد: روز حسابدار در واقع روز پاسداشت خدمتگزاران شریف و خستگی‌ناپذیر عرصه‌های شفافیت مالی، حسابدهی، تصمیم‌سازی، و مبارزه با تقلب‌های مالی و مفاسد اقتصادی است. وی روز حسابدار را روز همه حسابداران حرفه‌ای شاغل در موقعیت‌های شغلی متنوع از جمله، حسابداران، رئیسان حسابداری، مدیران مالی، حسابرسان داخلی، حسابرسان مستقل، مشاوران مالی و دیگر اهالی شریف حرفه بزرگ حسابداری ایران دانست.

 

دبیرکل انجمن، در ادامه، با اشاره به خاستگاه نامگذاری پانزدهم آذرماه هر سال به عنوان «روز حسابدار» ریشه این نامگذاری را به گردهمایی تاریخی روز سه‌شنبه، 13 آذر 1386، در هتل ونوس تهران بین رهبران حرفه حسابداری ایران مربوط دانست (گزارش کامل). به گفته وی: در آن سال، با توجه به آن که فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک)، سی‌امین سال تاسیس‌اش را گرامی می‌داشت، ۲ تا ۸ دسامبر ۲۰۰۷ (برابر با ۱۱ تا ۱۷ آذر ۱۳۸۶) را به عنوان هفته جهانی حسابداری اعلام کرده بود و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواسته بود آن هفته را به همین نام اعلام کنند و گردهمایی‌ها و آیین‌های ویژه‌ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان نخستین عضو ایرانی آیفک با اعلام این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان روز حسابدار فرا خواند. بر اساس آن فراخوان و نشست‌هایی که سپس بین رهبران انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران (دو انجمن ایرانی عضو آیفک)، انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی روز سه‌شنبه، 13 آذر 1386، در هتل ونوس (تهران)، روز پانزدهم آذرماه هر سال (ششم دسامبر) به عنوان روز ملّی حسابدار در ایران نام‌گذاری شد.

 

قاسمی در ادامه یادآور شد، انجمن حسابداران خبره ایران از آن سال تا کنون یازده گردهمایی به یادماندنی را منفرداً یا به طور مشترک با دیگر نهادهای حرفه حسابداری ایران برگزار کرده است که فهرست و گزارش کامل آن‌ها در وبگاه رسمی انجمن در دسترس علاقه‌مندان است (اینجا). در همین راستا، عصرگاه دوشنبه، 19 آذر 1397 نیز آیین گرامی‌داشت روز حسابدار سال 1397 به همراه آیین ویژه معرفی پذیرفته‌شدگان «آزمون حسابدار مالی خبره» (مورخ 28 مهر 1397) و «آزمون حسابدار مدیریت خبره» (مورخ 26 آبان 1397) در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 

دبیرکل انجمن با اشاره به این که قریب به 74 درصد از اعضای انجمن حسابداران خبره ایران (بیش از 7000 عضو) در استان تهران سکونت دارند، ابراز داشت: طبیعتاً در این مراسم از پذیرایی همه اعضای محترم انجمن محروم خواهیم بود. به همین دلیل، از تاریخ انتشار این خبر هر یک از اعضای گرانمایه انجمن که تمایل به حضور در این مراسم دارند می‌توانند از طریق تماس با دبیرخانه انجمن نسبت به ثبت‌نام (رایگان) در این مراسم اقدام کنند (تلفن‌های 88659982 تا 88659985 داخلی‌های 101 و 115). بدیهی است، این فرایند ثبت‌نام تا زمان تکمیل ظرفیت تالار محل برگزاری همایش ادامه خواهد داشت؛ و پس از آن، از دیگر اعضای گرانمایه عذرخواهی خواهیم کرد.

 

وی در ادامه افزود: البته مطابق رویه سه سال گذشته (از بهمن 1394)، از همه بخش‌های مختلف این مراسم نیز گزارش تصویری (ویدئوی) کاملی تهیه خواهیم کرد که متعاقباً از طریق کانال رسمی انجمن در آپارات منتشر خواهد شد. علاوه بر این، مشروح گزارش این مراسم نیز در شماره آینده مجله حسابدار منتشر خواهد شد.

 

قاسمی در ادامه با اشاره به بخش‌های مختلفی که برای این مراسم برنامه‌ریزی شده است گفت: با توجه به تمرکز راهبردی انجمن بر توسعه و ترویج گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای «حسابدار مالی خبره (CFA)» و «حسابدار مدیریت خبره (CMA)» در حرفه حسابداری ایران، در مراسم امسال نیز همانند مراسم سال گذشته (گزارش کامل اینجا) خط اصلی مراسم ارائه گزارشی از برگزاری «آزمون حسابدار مالی خبره» (مورخ 28 مهر 1397) و «آزمون حسابدار مدیریت خبره» (مورخ 26 آبان 1397) و تقدیر از سه نفر برتر هر یک از این دو آزمون و معرفی سایر پذیرفته‌شدگان خواهد بود.

 

دبیرکل انجمن در ارتباط با بخش‌های دیگر آیین گرامی‌داشت روز حسابدار سال 1397 گفت: جناب آقای دکتر سعید جمشیدی‌فرد (نایب رئیس شورای عالی) که به نمایندگی از انجمن در بیستمین کنگره جهانی حسابداران (2018، سیدنی) شرکت کرده بودند، به تازگی به ایران بازگشته‌اند، بنابراین، ایشان در بخشی از مراسم به ارائه گزارشی در ارتباط با کنگره و اهم موضوعاتی که در آن مورد توجه بوده است خواهند پرداخت.

 

وی افزود: برای مراسم امسال یک فیلم مستند بسیار جذاب نیز از «زندگی و زمانه لوکا پاچیولی» تولید کرده‌ایم که برای نخستین بار در تالار برگزاری مراسم نمایش داده خواهد شد. دبیرکل انجمن در این ارتباط ابراز داشت: پس از نمایش فیلم مستند «آقای حسابدار: زمانه و زندگی حسن سجادی‌نژاد» (اینجا) که سال گذشته در مراسم صدمین زادسال استاد حسن سجادی‌نژاد (گزارش کامل اینجا) برای نخستین بار نمایش دادیم، و با توجه به بازخوردهای بسیار دلگرم‌کننده‌ای که از بینندگان آن فیلم مستند داشتیم؛ از امسال، تولید فیلم‌های مستند مرتبط با حسابداری و حسابداران را در برنامه اصلی انجمن گذاشتیم. در همین ارتباط، دو فیلم مستند «ح: مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» (اینجا) و « IFRS در ایران» (اینجا) نیز طی ماه‌های گذشته تولید و منتشر شده است، و فیلم مستندی که در مراسم روز حسابدار نمایش خواهیم داد در واقع چهارمین فیلم مستند تولیدی انجمن به شمار می‌آید. وی افزود: بلافاصله پس از نمایش این فیلم مستند در تالار محل برگزاری مراسم، نسخه کامل آن را نیز از طریق کانال رسمی انجمن در آپارات منتشر خواهیم کرد.

 

قاسمی در ادامه گفت: بخش مهم دیگر مراسم امسال، همچون رویه مورد عمل در سال‌های گذشته، تقدیر از چهره ماندگار انجمن حسابداران خبره ایران است که در روز برگزاری مراسم معرفی خواهد شد.

 

دبیرکل انجمن در پایان، ضمن عذرخواهی مجدد از عدم امکان پذیرایی از همه اعضای گرانمایه انجمن، آرزو کرد که ای کاش یک سال این امکان فراهم شود که آیین گرامی‌داشت روز حسابدار را در تالاری چندین هزار نفری برگزار کنیم که امکان حضور همه اعضای انجمن فراهم باشد. ولی تا آن روز همچنان شرمنده اعضای مشتاق انجمن باقی خواهیم ماند.

 

مطالب مرتبط:

فهرست آیینهای گرامیداشت «روز حسابدار» برگزارشده توسط انجمن حسابداران خبره ایران (از 1386 تا کنون)









.

شماران