پیرو آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه اعضای انجمن حسابداران خبره ایران منتشر شده در شماره 26623 روزنامه اطلاعات و شماره 3949 روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 14 دی 1395 و ارسال پستی دعوتنامه شماره 758360 مورخ 14 دی 1395 برای اعضای انجمن، جلسه مجمع در ساعت 17:00 روز سهشنبه 28 دی 1395 در محل تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران واقع در تهران، بزرگراه جلال آل احمد، تقاطع بزرگراه چمران، ابتدای پل نصر (گیشا) با حضور 319 نفر از اعضای انجمن و حضور و نظارت نماینده دفتر امور سیاسی وزارت کشور تشکیل شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، در آغاز جلسه، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن مجید و نواختن سرود ملّی ایران، رحمت‎اله صادقیان رئیس شورای عالی در اجرای ماده 20 اساسنامه رسمیت جلسه را اعلام کرد. سپس، برای انتخاب هیئت رئیسه رایگیری شد و آقایان غلامرضا سلامی به سمت رئیس، اسداله نیلی و جواد باغبان به سمت ناظران، و سیدعباس میرساجدی به سمت منشی انتخاب شدند.

 

سپس در چارچوب مفاد دستورجلسه، ابتدا گزارش عملکرد انجمن در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1395 توسط رحمتاله صادقیان رئیس شورای عالی ارائه شد.مشروح این گزارش که به صورت نسخه چاپ‎شده بین حاضران در جلسه مجمع توزیع شده بود در این پیوند در دسترس دیگر علاقه‎مندان قرار دارد. فایل پاورپوینت ارائه رئیس شورای عالی انجمن نیز در این پیوند در دسترس علاقه‎مندان است.

 

در ادامه، گزارش حسابرس مستقل و بازرس انجمن که به صورت اظهارنظر مقبول صادر شده بود توسط رضا یعقوبی خوانده شد. سپس، در اجرای بند (1) بخش (الف) ماده 23 اساسنامه، صورتهای مالی تلفیقی گروه (انجمن حسابداران خبره ایران و مرکز آموزش حسابداران خبره) و صورتهای مالی انجمن حسابداران خبره ایران شامل ترازنامهها در تاریخ  31 شهریور 1395، صورتهای درآمدها و هزینهها و صورتهای جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به  تاریخ مزبور، یادداشتهای توضیحی، و گزارش عملکرد شورای عالی به تصویب مجمع رسید. همچنین، مطابق روال گذشته، روزنامههای اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامههای کثیرالانتشار برای انتشار آگهیهای انجمن تعیین شدند.

 

در ادامه جلسه، در اجرای ماده 24 اساسنامه، انتخابات اعضای جدید شورای عالی (سه عضو اصلی و سه عضو علی‎البدل) انجام شد؛ که بر اساس صورتجلسه شمارش آرای مأخوذه، نتیجه زیر در ارتباط با انتخاب اعضای جدید اصلی و علی‎البدل شورای عالی حاصل شد:

 

سه عضو اصلی جدید شورای عالی برای سه سال آینده (به ترتیب شمار آراء):

 

منصور شمس احمدی

(با 188 رای)

 

امیر ابراهیم‎زاده
(با 187 رای)
 

مصطفی باتقوا

(با 103 رای)

 

سه عضو علی‎البدل جدید شورای عالی برای یک سال آینده (به ترتیب شمار آراء):

غلامرضا شجری
(با ۵۵ رای)
 

رضا میرآفتاب زاده
(با ۴۸ رای)
 

مزدک کاظم زاده
(با ۴۷ رای)

 

علاوه‎براین، در اجرای ماده 35 اساسنامه، رضا یعقوبی (با 205 رای) به مدت یکسال به سمت بازرس اصلی و حسین خطیبیان (با 77 رای) به سمت بازرس علیالبدل انجمن انتخاب شدند.

 

مجمع به محسن قاسمی دبیرکل و دبیر جلسات شورای عالی انجمن با حق توکیل به غیر وکالت داد تا پس از دریافت تاییدیه از وزارت کشور نسبت به ثبت این صورتجلسه در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اقدام کند.

جلسه مجمع در ساعت 19:30 پایان یافت.

 

در پایان این مجمع، از خدمات سه عضو خارجشده از شورای عالی - آقایان (به ترتیب الفبا): مهدی سوادلو، اسفندیار گرشاسبی، و محمد منیری – نیز تقدیر به عمل آمد. گفتنی است، در نتیجه خروج سه عضو یادشده از شورای عالی و ورود سه عضو منتخب این مجمع، ترکیب نه نفره اعضای شورای عالی انجمن برای یک سال آینده بدین شرح خواهد بود (به ترتیب حروف الفبا): امیر ابراهیمزاده، مصطفی باتقوا، عبدالرضا تالانه، سعید جمشیدیفرد، یحیی حساس یگانه، هوشنگ خستوئی، غلامحسین دوانی، منصور شمس احمدی، و رحمتاله صادقیان

 

لازم به ذکر است، در جلسه آینده شورای عالی، در اجرای ماده (1) آییننامه داخلی شورای عالی (مصوب 21 اسفند 1385) انتخابات تعیین سمتهای شورای عالی انجمن انجام خواهد شد. بر این اساس، در اجرای ماده 29 اساسنامه، رئیس، نایب رئیس، خزانهدار، و دبیر جلسات شورای عالی برای یک سال آینده انتخاب خواهند شد.

 
شماران