سی و هشتمین همایش انجمن حسابداران خبره ایران با موضوع «پیادهسازی استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی (IFRS) در شبکه بانکی کشور»، با حضور شماری از اعضای انجمن، کارکنان حسابداری بانک‎ها و موسسات اعتباری، حسابداران رسمی و کارکنان حرفه‎ای شاغل در موسسات حسابرسی، دانشگاهیان، و دیگر علاقه‎مندان در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، این همایش با سخنرانی افتتاحیه رحمت‎اله صادقیان، رئیس شورای عالی انجمن، به طور رسمی آغاز شد. در ادامه، ابراهیم نوروزبیگی، دبیر علمی همایش و مدیر اجرایی مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) به ارائه گزارشی درباره ضرورت برگزاری این همایش و موضوعاتی که در آن پوشش داده خواهد شد پرداخت. وی در آغاز سخنان خود تاکید کرد: با توجه به رویکرد اتخاذ شده در شورای عالی انجمن و کمیته علمی همایش، در این همایش قصد نداریم به مزایا و چالش‎های پیادهسازی IFRS در ایران بپردازیم. زیرا این مباحث به اندازه کافی در سال‎های گذشته و در جاهای مختلف مطرح شده است و اکنون از این مرحله عبور کرده‎ایم. وی تاکید کرد: در این همایش قصد داریم در زمان محدودی که در اختیار داریم به موضوعات اصلی پیاده‎سازی IFRS در شبکه بانکی کشور بپردازیم.

 

 

ارائه مقالات

در ادامه، پنج مقاله زیر توسط سخنرانان همایش ارائه شد. فایل پاورپوینت هر یک از این مقالات در پیوند تعبیه شده بر روی عنوان مقالات در دسترس علاقه‎مندان است. فیلم این سخنرانی‎ها نیز ظرف یک هفته آینده در صفحه اختصاصی همایش به نشانی iica.ir/38th در دسترس علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت. افزون بر این، گزارش کامل این همایش نیز در شماره بهمن 1395 مجله حسابدار (ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران) به طور کامل منتشر خواهد شد:




میزگرد مجریان
IFRS در شبکه بانکی کشور

پس از ارائه مقالات فوق، میزگرد مجریان IFRSدر شبکه بانکی کشور با حضور عیسی رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر، فرائد سلطان‎نژاد رئیس حسابداری بانک پاسارگاد، حمیدرضا ایروانی مدیر مالی بانک سینا و به ریاست ابراهیم نوروزبیگی دبیر علمی همایش و مدیر اجرایی مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) برگزار شد.

 

در این میزگرد، هر سه شرکت‎کننده که به نمایندگی از مجریان IFRS در شبکه بانکی کشور در این میزگرد حضور داشتند، به بیان دیدگاه‎های خود درباره چالش‎های موجود در ارتباط با پیادهسازی استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی (IFRS) در شبکه بانکی کشور پرداختند. فیلم کامل این میزگرد نیز ظرف یک هفته آینده در صفحه اختصاصی همایش به نشانی iica.ir/38th در دسترس علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت. افزون بر این، گزارش کامل مباحث مطرح شده در این میزگرد نیز در شماره بهمن 1395 مجله حسابدار (ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران) به طور کامل منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط:

 

شماران