«سمینار آشنایی با گواهینامه بین المللی ACCA» با حضور پرشور بیش از هزار شرکت‎کننده با سخنرانی رئیس خاورمیانه ACCA با هدف اطلاعرسانی آخرین تغییرات و موضوعات روز انجمن حسابداران رسمی خبره (ACCA) و آموزش نکات کلیدی و فنی شرکت در آزمونهای ACCA به میزبانی مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) در تهران، سالن همایش‎های رازی برگزار شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی انجمن حسابداران خبره ایران، در این سمینار که عصرگاه امروز (چهارشنبه) ساعت 18 در سالن همایش‎های رازی آغاز شد؛ محسن قاسمی دبیرکل و محمد منیری عضو شورای عالی به نمایندگی از انجمن حسابداران خبره ایران حضور داشتند. این سمینار مورد استقبال کم‎نظیر بیش از هزار علاقه‎مند آشنایی با این گواهینامه بین‎المللی قرار گرفت.
 
مطابق اطلاعیه صادره از سوی مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) به شرکتکنندگان در این سمینار گواهینامه رسمی حضور توسطPACT و ACCA اعطا خواهد شد و دارندگان این گواهینامه از 50 درصد تخفیف ثبت نام اولیه در دوره ACCA برخوردار خواهند شد.
 
افتتاحیه سمینار
سمینار با خوشامدگویی میرزایی، رئیس بخش بین‎الملل PACT، و ابراهیم نوروزبیگی مدیر اجرایی PACT آغاز شد. سپس، غلامرضا سلامی نایب رئیس شورای مدیریت PACT سخنرانی افتتاحیه را ایراد کرد. سلامی در سخنرانی خود گفت: وقتی PACT را در انجمن حسابداران خبره ایران با همکاری دانشگاه صنعت نفت تاسیس می‎کردیم فکر نمی کردیم روزی PACT به چنین جایگاه ارزشمندی برسد. وی تاکید کرد: این عدم انتظار ما به دلیل این بود که متاسفانه در کشور آن طور که باید به حسابداری و پاسخگویی اهمیت و توجه داده نمی شود. ولی خوشبختانه امروز میبینیم که PACT معتبرترین مرکز آموزش حرفه‎ای حسابداری و علوم مالی در ایران است و در طول سال بیش از ده هزار دانشجو در دوره‎های مختلف PACT شرکت می‎کنند. وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک ایران به قطب اصلی آموزش حرفه‎ای حسابداری در منطقه تبدیل شود و به جای کشورهای کوچک همسایه رهبری آموزش حرفه‎ای حسابداری را بر عهده بگیرد.
 
Why ACCA?
(چرا ACCA؟)
در ادامه، میرزایی رئیس بخش بینالملل PACT در سخنرانی خود (به زبان انگلیسی) با عنوان «چرا گواهینامه ACCA بگیریم؟» به معرفی انجمن حسابداران رسمی خبره انگلستان (ACCA) و جایگاه منحصر به فرد این انجمن حرفه‎ای در سطح بین‎المللی و اعتبار کم‎نظیر گواهینامه حرفه‎ای ACCA در جهان پرداخت.
(دریافت پاورپوینت این ارائه)
 
ACCA approach to examination
(رویکرد ACCA برای آزمون‎گیری)
سمینار با سخنرانی کوتاه عباس شجاعی نماینده رسمی ACCA در ایران ادامه یافت. شجاعی در سخنرانی خود با اشاره به رشد چشمگیر تعداد دانشجویان ACCA در پاکستان طی سال‎های گذشته اظهار امیدواری کرد چنین روندی در سال‎های آینده در ایران نیز طی شود.
 
Exam tips and techniques
(نکات و تکنیک‎های موفقیت در آزمون)
سپس، خانم لیندزی (Mrs. Lindsay Degouve de Nuncques) رئیس خاورمیانه ACCA در سخنرانی جذاب خود تکنیک‎های کاربردی متعددی را برای موفقیت در آزمون‎های ACCA ارائه کرد که با استقبال گرم شرکت‎کنندگان روبرو شد. لینزی در پایان سخنرانی خود اعلام کرد: ACCA در منطقه خاورمیانه 3.396 عضو و 10.270 دانشجو دارد. با این حال، سهم ایران از این تعداد صرفاً 400 عضو و دانشجو است که با توجه به استقبال کم‎نظیر صورت گرفته از سمینار امروز امیدواریم این تعداد ناچیز به زودی افزایش یابد.
(دریافت پاورپوینت این ارائه)
 
Success Stories
(داستان‎های موفقیت)
سمینار با سخنرانی جذاب رزا صالح آبادی (FACCA) عضو پیوسته ACCA و از مدرسان جوان مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) و مصطفی صدری از دانشجویان ممتاز ACCA در مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) درباره تجربه‎های موفق خود در گذراندن آزمون‎های ACCA و ترغیب حضار به گذراندن این آزمون‎ها پایان یافت.
 
اختتامیه سمینار
سمینار با سپاسگزاری و آرزوی موفقیت ابراهیم نوروزبیگی مدیر اجرایی PACT برای همه حضار پایان یافت. نوروزبیگی در سخنان خود تصریح کرد: به عنوان یک دانش‎آموخته دکتری حسابداری از معتبرترین دانشگاه حسابداری ایران، دانشگاه علامه طباطبایی، می‎گویم که اگر چند سال زودتر با ACCA آشنا شده بودم به جای دکتری حسابداری به دنبال گرفتن ACCA می‎رفتم. وی به همه حضار تاکید کرد: از ACCAواهمه نداشته باشند؛ چرا که با کمی مطالعه به راحتی می‎توانند آزمون‎های ACCA را بگذرانند. نوروزبیگی در پایان سخنان خود با سپاسگزاری از حضور فرزام زمانی مدیر اجرائی پیشین PACT در سمینار، از خدمات ارزشمندی که ایشان در دوران مدیریت خود درPACT ارائه کردند قدردانی کرد که با تشویق حضار تایید شد.
 
سمینار رایگان آشنایی با ACCA
پنجشنبه هر هفته، ساعت 14، در محل PACT
در پایان سمینار، میرزایی، رئیس بخش بینالملل PACT، به اطلاع همه علاقهمندان رساند، پنج شنبه هر هفته ساعت 14 سمینار رایگان آشنایی با ACCA در محل مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) برگزار می‎شود. به گفته وی: کارشناسان PACT در این سمینارهای هفتگی آماده پاسخگویی و راهنمایی همه علاقه‎مندان گذراندن آزمون‎های ACCA در ایران هستند.
 
شماران